pada-MU ku bersujud ya ALLah

Views
hari ni dah masuk ari ahad kan..alhamdulilah..dh 3hari aku xupdate blog..malam ni aku just nak kongsi kan sedikit kegembiraan aku pada semua..

jauh sekali di sudut hati aku....aku miliki bahagia...semakin aku mendekati-Nya...semakin tenang perasaan ini YA Allah..

buat masa sekarang ni aku xdpt sebarang ujian yg boleh menjatuh kan aku kembali..alhamdulilah YA Allah...aku bersyukur sgt...nikmat yg kau berikan ini...dh lame kan aku xcerita pasal cinta..?? ingat lagi x slogan aku yg aku pegang dulu selepas aku putus cinta 6 7 bulan lepas...

                             

memang aku xnafi kan langsung..sedikit pon aku xbukak ruang hati aku untuk cinta...aku betul2 kecewa..sampai aku ambik keputusan untuk lupe kan pasal cinta..aku penting kan diri sendiri ke..?? hurmmm..ntah lah...sampi bile kite tahu nak menjaga hati orang je kan..? hati sendiri sering di sakiti..

tapi dlm sebulan terdekat ni..aku buka kan hati aku..aku buka kan kasih syg aku...aku mencuba ..xsalah kan mencuba..?? even jodoh kita tu telah di tetap kan..??org cakap jika kita sayang kan sesorang tanpa memberitahu nya ..jika hajat kita itu selepas kita mati pon kita tidak memberitahu sesiapa..maka Allah memberi bidadari/bidadara di syurga jika orang itu beriman..wallhualam...

aku cuba memegang sepotong ayat ini.mampukah aku lakukan..??
"Kalau kita sukakan seseorang, jangan beritahu si dia. Nanti Allah kurangkan rasa cinta pada-Nya dan Allah takkan bagi. Tapi luahkan pada Allah, beritahulah Allah. Allah maha tahu jodoh kita siapa. Dan siapa dia siapa kita"

aku cube jugak sembunyi kan perasaan ini..tapi sampai bile aku mampu sorokkan..?? dia pon ade menunjuk kan kasih sayang itu..tapi aku xsanggup andai selame ini dia menganggap aku seorang sahabat sahaja..aku hanya mampu berdiam diri...aku cuba tepis rase cinta ini..

dia pon selesa bersama keluarga aku..jarang sekali keluarga aku selesa dgn lelaki yg pernah aku bawa bertemu keluarga sebelum ni...firstime keluarga aku asyik tanye pasal dia..apekah dia jodoh aku..?? hurmmm seringkali aku teringat kan kebaikan dye...

hari ni dia datang rumah aku lagi..mase aku tengah masukkan game ke dalam laptop dye..tangan kami tersentuh antara satu sama lain...tup ! sentuh ckit ja pon dia diam..nampak muke dye cuak..aku tahu bukan niat dye..lagi pon mase tu tgh kalot..balik jek rumah terus dye msg aku..mntak maaf..banyak kali dye mntak maap...dye ckp xsengaje tersentuh tgn aku....

tapi yg aku lawak nye ,,mak aku dye salam plak..xrase ape2 ke dye eks.?? sedang kan orang tua pon bukan muhrim..hohoho...tapi aku just diam..aku xnak dye terase..pape pon aku xkesah...xsengaje kot...aku maaf kan dia..xpasal2 batal air wudu' aku hihihi *gedik lebih !

herm dah dua kali dye jumpa keluarga aku..td de ad msg ..aku xtahu lah dye msg nan spe...then wktu balik aku tye dye..dye ckp msg kwn dye..aku bukan suke menyibuk just mak aku yg tye...tgk bertapa prihatin nye mak aku pada dye..last2 dye mcm kecewa nan soalan aku..

dye cakap "kalo sy xserius nan awk sy xkan datang rumah awk dua kali dh sy datang kan..awk sendiri boleh fikir" ape yg nak sgt aku fikir kan..sory to say awk...sy agak keberatan untuk mempercayai 100% kejujuran seorang lelaki..biar pun awk iklas kwn nan sy..

sbb kepercayaan sy sudah musnah..sy xpernah same kan awk dgn lelaki lain..kalo sy same kan awk dgn lelaki lain sy xmungkin akan bawa awk jumpa keluarga sy..pape pon aty sy..HANYA TUHAN YG TAHU...sy belom bersedia untuk ape2 yg berlaku selepas ini..sy serah kan segala nya pada TAKDIR ALLAH...sy takut kecewa lagi..

awk sy menangis saat menulis entry kali ini..sy cuma takut awk terase..tapi apekan daye..ini hanya luahan hati kecil sy..jauh di sudut aty kecil sy..sy takut kehilangan awk...

arghhh !!~~ aku xnak merepek lebih2..nanty korang muak nak membace nye...CINTA yg kudambakan.."cinta seorang INSAN yg melabuh kan sepenuh cinta nya pada ALLAH"...tlg jgn main tarik tali dgn aku..aku xsuke orang MENIPU AKU !..hoho agak marah...k lah aku rase ckup setakat ini entry CINTA  ....xrmai yg suke pasal cnta kan...tapi xpe lah...nanti aku cerita pasal lain pulak k.

kbye !




Thanks sudi baca habis..Jangan lupa tinggalkan komen dan jejak anda..Jika entry kali ni best.. Anda mesti Like okey ?

Comments
8 Comments
style='overflow:auto; width:ancho; height:200px;'>

8 ulasan:

Ku Azhar berkata...

aiyook!!! hhehehe esok pg ku smbung bc! :D

shahirah Rose berkata...

jgn sedih beb..chill k..aq tersentuh kata2 entry ko ni...hurmmm....chill k..

bebyhani berkata...

sbarlaaa akak...sy ponn..TGH sdih psal cinta jgak wlaupon sy xpnh bcintaaa...akak terimakasih sbb naikn smngat sy :) study lagi important..c:

RinsyaRyc berkata...

akupon pernah alami benda ni.. siap tanya mak lagi, rin dah ada ke belum teman?

tapi aku malas nak layan... kes aku, aku memang malas nak bercinta.. hihihi..

satu hari nanti dtg lah tu.. ^^


http://bulatmata.blogspot.com/

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

ku yek2 jek nak dtg alek sok,..hehhee

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

iera : hurmm nak wt cmne...hehe

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

hany : yup pape pon pntg kan ape yg lbh pntg k syg..

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

rync : untung lah kalu jenis malas nak bercinta huhuhu

© Segala yang tercatat di atas adalah hak milik kekal ツ tEyhasAhajE ツ