♥~♥ 10 NASIHAT UNTUK ORANG YG BERCINTA ♥~♥

Views
tengah-2 melencong dekat fb tadi terjumpa status ni...so nak kongsikan bersama kamu semua..


1. Janganlah kau membiarkan kemanisan bercinta dihirup sebelum engkau berkahwin dengan ‘si dia’.

2. Bercintalah kau dengannya sekadar sahaja. Kelak mungkin ‘si dia’ bukan jodoh untukmu.

3. Jika kau ingin berbahagia seumur hidup, tahanlah dirimu untuk berbahagia sebelum engkau berhak menjadi milik ‘si dia’.

4. Jika engkau menyintainya, binalah asas perkahwinan dengan tidak melanggar syariat-Nya.

5. Kebahagiaan yang kau lihat sebelum berkahwin hanya palsu, yang hakikatnya adalah selepas kau diijabkabulkan.

6. Jikalau engkau inginkan pasangan hidupmu yang terbaik dalam untukmu, maka engkaulah yang patut menjadi yang terbaik dahulu.

7. Membina keserasian sebelum berkahwin bukanlah dengan cara berdating, cukuplah sekadar engkau tahu apa yang perlu kau tahu.

8. Bercintalah untuk mencapai cinta-Nya.

9. Jika engkau masih belum bercinta, tahanlah dirimu untuk bercinta sehingga yakin cinta tersebut membawamu ke gerbang perkahwinan.

10. Jangan biarkan nafsumu dengan cinta yang tidak diterima di sisi Allah, kelak Allah akan tarik kebahagiaan darimu.

✿~ Selamat Bercinta Sampai ke SYURGA ~✿
~ same2lah kite berMUHASABAH ~ T_T...

p/s dari acu : jangan pula kerana bercinta kita pun leka,tergadai semua maruah agama

" cinta yang sejati
hanya cintakan illahi
cinta ayah bonda
tulus suci selamanya
    cintakan saudara 
hanya sementara
serta sesama insan
   suburkan dengan ketakwaan.."

Thanks sudi baca habis..Jangan lupa tinggalkan komen dan jejak anda..Jika entry kali ni best.. Anda mesti Like okey ?

Comments
22 Comments
style='overflow:auto; width:ancho; height:200px;'>

22 ulasan:

Syahmi berkata...

thanks acu btau bnda ni~!!! nak bercinta ngan acu lah #okbai

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

syahmi : aku geram ngan ko ni..naseb acu dh g makan ! hahaha,,kalo xciap ah kne makan

Eyda Syahida berkata...

semoga eyda jumpa jodoh eyda secepat mungkin. ekekekekeke

Budak Pipi Bulat berkata...

nk share, tpi ssh la nk tkn button share tu.. btw, good artikel :)

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

eyda : amboi xsbr acu tgk dye nie hehee...adeyyy

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

BPB : susah ke..olooo sian awk..maaf ea..acu pon xrety dh cmne nak ringan kan blog acu ni..btw tenks sudi bce dan komen di sini awk..

Pendamba Mawar berkata...

saya masih belum bercinta..mendambakan nya..tapi takut sy tersalah jalan

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

bagus2 aqk ni PM...jgn resah mencari cinta..terus lah bersabar oke kawan ;)

RinsyaRyc berkata...

hehe.. kamtoi arr syahmi nak ngorat.. haha

hafiz hafizol berkata...

x suke bercinta... nak kawen je terus.. hahahahhaa

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

rinsyarc : syahmi cincai tu mang gedik...xde nye dye suke sy.dye mang cmtu..

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

hafiz : ecececee ley cye ke ni..?? hahaa

Ku Azhar berkata...

hehehehe terbaekkk!!

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

tenks ku hehehe

fiQ'Ra berkata...

pesanan yg baik untuk kita.. huhu, nway nice entry ;)

encik Cool berkata...

best info!!

Shuhaida Subri berkata...

Nice info!

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

tenks semua :) same2 kongsi2 kan

~C-K-K~ berkata...

tq sudi share info ni.. amat berguna untuk yg sedang bercinta.. insaf.. =)

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

hahaha dan insap dye tu a..adeh hahaha

Muna rahimah berkata...

nice entry acu syg !

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

TENKS SAYANG 1

© Segala yang tercatat di atas adalah hak milik kekal ツ tEyhasAhajE ツ