ALASAN kau XCUKUP KUKUH lah pompuan !

Views
haha kemain ag tajuk .nak marah ajek..alah bukan ape pon ...entry kali ni acu copy paste sepenuh nya..hahaha malas nak pusing2...susah2 taip.sebab acu memang malas nak berfikir ary ni...hehe...jom baca alasan perempuan yg tidak bertudung..

Pasni mesti akak2 mak cik2..adik2 yg dh folow acu yg xpakai tudung gtu akan unfolLow acu..percaya lah ..kesian acu..acu just nak kongsi kan aje..bukan bajet baik pon.sbb acu tw acu xbaik..



Alasan paling popular =.='

Pernah nasihat atau tegur kawan-kawan anda yang tidak menutup aurat? Meh kita tengok apakah alasan yang selalu digunakan wanita yang enggan menutup aurat apabila ditegur kesalahan mereka itu. Dan apa jawapan yang mungkin sesuai untuk mereka?

1. Semua yang tutup aurat, confirm masuk syurga ke?
-Yang pasti, kalau tak tutup aurat, confirm masuk NERAKA.. Nauzubillah

2. Tudung labuh pun macam baik sangat. Buat dosa jugak. Mengumpat orang.
-Bila Iblis tak mahu ikut perintah Allah untuk bersujud kepada Adam, dia menyalahkan perintah Allah itu."Apahal pulak aku kena sujud, aku lebih baik dan mulia". Samalah seperti tudung. Tudung pula yang disalahkan, " pakai tudung tak mestinya baik..bla...bla...bla..."

3. Macamlah kau bagus sangat nak tegur aku. Kau dulu lagi jahat ...
-Tidak tersabit larangan dari Nabi untuk seseorang yang bahkan baru masuk Islam untuk pergi berdakwah kepada kaumnya. Maksudnya, dakwah itu tuntutan. Selagi kau Islam, dakwah tu wajib walaupun kau sendiri tak berapa betul. Sekurang-kurang dia insaf dan bertaubat sekarang.

4. Walau kami pakai seksi tapi hati kami baik.
-Adakah kau mendakwa diri kau mempunyai hati yang suci, iman yang tinggi dan kononnya ia sudah cukup menjamin maruah diri kau tanpa perlu menutup aurat?


5. Pakai jarang ke ketat ke, itu hak kami. Kalau tak suka jangan tengok.
-Adakah kau berani menjamin bahawa semua lelaki ajnabi mempunyai hati suci dan iman yang tinggi untuk menahan godaan syaitan serta nafsu yang membuak-buak?

6. Kami rasa apa yang kami pakai tak seksi. Terpulang kepada individu yang memandang kami.
-Seksi atau tidak, kau tetap berdosa walaupun hanya menayang sehelai rambut kau.

7. Walau kami tak bertudung, kami tetap solat dan puasa.
-Apakah ibadat kau diterima? Kau yakin cuma dengan berpuasa sudah cukup untuk menjamin kau masuk syurga?


8. Suka hati kamilah nak pakai macam ni. Kami tak susahkan hidup orang lain.
-Kau sebenarnya dah susahkan bapa, abang, adik, suami serta orang lain dengan menarik mereka ke neraka bersama kau disebabkan mereka tidak menegur dan gagal mendidik kau.

9. Apa yang kami pakai, ini antara kami dengan ALLAH.
-Berani cakap di dunia, berani ke kau cakap macam tu depan Allah nanti? Lawan perintah Allah, Neraka tempatnya.


10.Sanggup patuh arahan mereka daripada patuh suruhan Allah? 
-Kami pakai seksi macam ni, sebab ikut arahan photographer/pengarah filem untuk disesuaikan dalam scene.. nanti lakonan tak menjadi (ayat RETIS!)

11. Bukan kami tak mahu menutup aurat, cuma masih belum sampai seru.
-Mati tidak mengenal usia. Tak takut ke mati dalam usia muda? Tak sempat nak bertaubat nanti.


12. Takkan nak buat perubahan secara drastik? Slow-slow la..
-Boleh ke cakap kat Malaikat Izrail nanti, tunggu kejap! Lepak la dulu. Jangan ambil lagi nyawa aku.


13. Tutup aurat tu bagus tapi kami tidak mahu hipokrit kerana tidak ikhlas melakukannya.
-Kalau begitu kau sebenarnya memang hipokrit kerana tidak ikhlas 
beragama Islam.


SUMBER ! TErima kasEH daun keladi niena..

Thanks sudi baca habis..Jangan lupa tinggalkan komen dan jejak anda..Jika entry kali ni best.. Anda mesti Like okey ?

Comments
4 Comments
style='overflow:auto; width:ancho; height:200px;'>

4 ulasan:

izaFiza berkata...

dah tag kamu.sila terjah blog saya.=)


http://izahafizah.blogspot.com/2011/10/contest-daniel-adie-sispa.html

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

tenks izza fiza..acu g tgk jap ! hehe

sha my heart berkata...

Pernah baca diorang punya thread asal fb. apa yg perempaun Islamik cakap, beribu yg like, perempuan sosial cakap, sikit jer like.

“7 cara mudah untuk membuat index yahoo”

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

hahahhaa mcm2 perangai org ni kan..dorang xlike sbb nye dowg trase lettuw hehe

© Segala yang tercatat di atas adalah hak milik kekal ツ tEyhasAhajE ツ