awak perempuan awk baca lah : azab untuk perempuan !

Views


mungkin ada yg dah tahu...tapi xsalah acu mengingat kan kembali kan...ape salah nye...renung kan seminit dua ni..baca balik tentang azab sebagai wanita ni...ini hanya untuk peringatan pada kaum2 acu dan acu sendiri jugak..kekadang tu rase sedih sgt..tgk keadaan sekeliling kita...

macam2 kes jenayah kan....jadi acu rase terpanggil untuk terus menulis..even macam-2 org cakap pada acu..acu xgoyah...RASULULLAH sendiri pernah bersabda sampai kan lah ilmu itu walaupun sedikit..kan2...

acu pon xteror sgt bab2 agama ni..ape yang ada.acu kongsi kan kepada korang yg setia baca blog acu nie..jom baca..

"Sayidina Ali ra menceritakan suatu ketika melihat Rasulullah saw menangis manakala ia datang bersama Fatimah"

Lalu keduanya bertanya mengapa Rasulullah saw menangis. Beliau menjawab :

"Pada malam aku di-isra'-kan , aku melihat perempuan-perempuan yang sedang disiksa dengan berbagai siksaan. Itulah sebabnya mengapa aku menangis. Karena, menyaksikan mereka yang sangat berat dan mengerikan siksanya "

Putri Rasulullah saw kemudian menanyakan apa yang dilihat ayahandanya :

"Aku lihat ada perempuan digantung rambutnya, otaknya mendidih. Aku lihat perempuan digantung lidahnya, tangannya diikat ke belakang dan timah cair dituangkan ke dalam tengkoraknya"

"Aku lihat perempuan tergantung kedua kakinya dengan terikat tangannya sampai ke ubun-ubunnya, diulurkan ular dan kalajengking

"Dan aku lihat perempuan yang memakan badannya sendiri, di bawahnya dinyalakan api neraka. Serta aku lihat perempuan yang bermuka hitam, memakan tali perutnya sendiri"

"Aku lihat perempuan yang telinganya pekak dan matanya buta, dimasukkan ke dalam peti yang dibuat dari api neraka, otaknya keluar dari lubang hidung, badannya berbau busuk karena penyakit sopak dan kusta"

"Aku lihat perempuan yang badannya seperti himar, beribu-ribu kesengsaraan dihadapinya"

"Aku lihat perempuan yang rupanya seperti anjing, sedangkan api masuk melalui mulut dan keluar dari duburnya sementara malikat memukulnya dengan pentung dari api neraka, kata Nabi saw"

Fatimah Az-Zahra kemudian menanyakan mengapa mereka disiksa seperti itu

*Rasulullah menjawab :

"

Wahai putriku, adapun mereka yang tergantung rambutnya hingga otaknya mendidih adalah wanita yang tidak menutup rambutnya sehingga terlihat oleh laki-laki yang bukan muhrimnya"

"Perempuan yang digantung susunya adalah istri yang 'mengotori' tempat tidurnya" 

"Perempuan yang tergantung kedua kakinya ialah perempuan yang tidak taat kepada suaminya, ia keluar rumah tanpa izin suaminya, dan perempuan yang tidak mau mandi suci dari haid dan nifas"

"Perempuan yang memakan badannya sendiri ialah karena ia berhias untuk lelaki yang bukan muhrimnya dan suka mengumpat orang lain"

"Perempuan yang memotong badannya sendiri dengan gunting api neraka karena ia memperkenalkan dirinya kepada orang yang kepada orang lain bersolek dan berhias supaya kecantikannya dilihat laki-laki yang bukan muhrimnya"

"Perempuan yang diikat kedua kaki dan tangannya ke atas ubun-ubunnya diulurkan ular dan kalajengking padanya karena ia bisa solat tapi tidak mengamalkannya dan tidak mau mandi junub"

"Perempuan yang kepalanya seperti babi dan badannya seperti himar ialah tukang umpat dan pendusta"

"Perempuan yang menyerupai anjing ialah perempuan yang suka memfitnah dan membenci suami"

Mendengar itu, Sayidina Ali dan Fatimah Az-Zahra pun turut menangis. Dan inilah peringatan kepada kaum perempuan. 

p/s : macam mane ...?? mesti ada yg dah baca kan post ni..so xsalah mengingati kembali..pape pon amat terkesan di aty acu...tgk org2 perempuan yg berzina -----> mengandung luar nikah ----> melahirkan ----> membuang anak -----> paling kejam sanggup membunuh...?? ape kah diorang xtakut azab nya nanti...?? ato diorang xpernah membaca tentang azab ini..?? wallahuala,..semoga Allah mengampunkan segala dosa kita semua...amin..





Thanks sudi baca habis..Jangan lupa tinggalkan komen dan jejak anda..Jika entry kali ni best.. Anda mesti Like okey ?

Comments
6 Comments
style='overflow:auto; width:ancho; height:200px;'>

6 ulasan:

Ku Azhar berkata...

btl2..xslh nk ingatkan blk :)

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

same2 lah kita mengingati....kaum lelaki tu..ingat2 kan lah awek2 awk..biny2 awk..:)

iMBobo berkata...

susahkan jadi wanita huhu

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

saya xrase susah pon awk..indah ape..leh di sygi..di manja....:)

RinsyaRyc berkata...

err.. err... Takut tetiba...

InsyaAllah cuba kurangkan mengompat.. = ="

taknak bergosip lagi dah.. huhu

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

huhuhu takut betoi2 ke ape tu syg..?? jgn memain...menda ni betul syg...hurmmm..sntiase ingat mengingati :)

© Segala yang tercatat di atas adalah hak milik kekal ツ tEyhasAhajE ツ