BINGKISAN CINTA UNTUK EX COUPLE

Views
tadi sebenar nye acu dah nak tidur..tapi xtaw lah aty ni tetiba nak bukak balik belog lame acu..belog tu acu dh padam..sbb byk gila kot kenangan cita pasal ex acu yg acu cple 3 tahun tu...so acu baca alek..acu jumpe post2 semua nye sedih2....then acu terjumpa post lama ni..dan telah membuat acu menitis air mata...

serius : dah lame acu xrase perasaan ni...semenjak break dgn dia..acu cube lupe kan..dan mula kan hidup baru dgn belog baru..tapi...ntah lah..pos malam ni..adelah surat cinta yg acu nak kasi dye xkesampaian..hanya mampu tulis dlm belog...jempot nanges ramai2.. 

=.=' hanya yg tahu apa itu cinta sejati..akan dpt rase post kali ni..layan...hurmm

awk..
mgkin saat nie awk ngah tdow nyenyak..
but owg skg just ase ngantok..tp mate xleh nak lelap..
awk tahu knp..??
salah stu sbb owg terlalu rndu kan awk..
owg tahu..aty awk tetap sme..
malah awk lebih suke if owg terus lupe kan awk..n xcntc awk ag..
mang tu yg awk nak dr mule2 kite break dlu..
owg dh cube byk kali awk..
owg dh cube syg org lain..
but aty owg tetap menyebelahi awk..
owg bkn xnak crik lain..
but owg xnak luke kan aty sape2..
owg xnk main kan perasaan org lain mcm awk main kan psaan owg..
bia lah owg jdik pncinta  yg setia awk..
wlupon owg tahu jwpn nye tetap same..
awk kadang2 owg xdpt nak tipu diri owg,...
berkali owg lupe kan awk..mkin kuat perasaan tu awk..urmmm
susah kan..owg pon xtahu knp awk terlalu istimewa
awk gak tahu kan..awk gak kenal owg cmne kan..
owg xpnah syg kan org len mcm owg syg awk skg.
awk..??
awk tahu x..? saat ni org terlalu rndu kan saat kita bersama..
aaahhhh,...byk awk...owg xmampu nak tulis semua nye..
cnta xkan dpt di luah dgn perkataan awk...
sbb semua nye maseh segar dlm ingatan owg..
yup 2 may 2011 awk tgl kan owg..
dan secare rasmi nye 19 hb june 2011 owg bwu lps kan awk..
tu hye pd tanggapan awk..
tp owg sbnar xpnah lepas kan awk dr egtan owg..selagi awk maseh single..
owg xkan penah putus ase memujuk awk..
owg xkan penah jemu ingin baik kan hubungan kite...
wlupon kadang2 owg sgt down dgn kate2 awk..
awk..??

awk janji nak hidup bhagia dgn owg stu ary nanty
awk janji nak susah senang dgn owg..
awk janji xkan mendua kan owg lagi
awk janji xkan tinggal kan owg wlu ape pon jdi
awk janji awk akn syg kan owg selagi owg syg kan awk..
awk janji awk xkan sia2 kan hidup owg..
awk janji akn jdi yg terbaik untuk owg
awk janji awk xkan pnah ulangi segala yg pnah awk luke kan owg sblum ni..
awk janji awk akn tgu owg hbs stady
awk janji nak stay sme ngan owg..
n sebelum kite break pon
awk janji awk nak raye sme ngan owg
awk janji nak pkai baju same kaler ngan owg..
awk gak janji nak g kenduri kawen diel nanty ngan owg.



awk ..? terlalu byk ag jnji yg awk lafaz kan..
smpi owg mang xd rase curiga n xd rase yg awk akn tgl kan owg mcm nie skali..awk kijam kan..
awk bg owg harapan yg terlalu tinggi..
awk belai owg dgn penuh kaseh syg..tanpe rse curige..
owg serah kan segal kaseh..cnta ..syg dan rndu sepenuh nye pd awk.
dlm xsedar...rase cnta syg rndu ini...tiada lagi untuk org lain..sehingga owg sgop buang kawan...
tp awk...?? ap yg awk lakukan sekarang..?? awk tgl kan owg...
dan awk lebih penting kan kwn2 awk yg xpnah ad saat2 awk sush..
owg bukan nak ngungkit..
owg just nak awk sedar...
selama ni awk sakit..awk susah..spe yg selalu ad di sisi awk.??
mang xdinafikan..kekadang if mslah fmly owg xleh nak masok cmpo..cos fmly awk memag dah benci kan owg....but knp jdi kan ia sbgai penghalang cnta kita...AWK JGK JANJI KAN..WLUPEPON TERJADI KITE TETAP BERSAMA..
awk sy sedar...
andai sekali pon kite bersame,...xkan semanis dlu kan,
cos hubungan yg penah putus..xkn dpt rase kan kemanisan cnta itu..tp
???
owg xtahu lah knp..owg nekad untuk tunggu awk..
n awk jgk nekad xkan time  owg kembali..
owg xtahu lah ape salah owg pd awk...
sampi awk sgop tgl kan owg begitu shaje...
awk owg just nak awk sedar..
cinta owg pd awk dr dlu xpnah berubah awk..
awk pon dh slalu ckp...lupe kan jnji2 yg dh awk bg pd owg..
untuk melakukan semua itu awk...xsemudah kata2 yg awk dh lafaz kan
n xsemudah janji2 yg awk dh tabur kan...
tiada kata manis cinta syg rndu..dan pgln "BB" ag tuk owg....awk dh xsudi kot nak pgl owg mcmtu...
akhir kate....sy just nak awk tahu
"saya telalu rndu kan awk ".....

p/s : ni kisah lama..acu nak tutop kisah ni...acu xnak ingat lagik.kalo egt acu leh jadik gila...oke hopes enjoy..jgn lupe komen yea...hurmmm...

Thanks sudi baca habis..Jangan lupa tinggalkan komen dan jejak anda..Jika entry kali ni best.. Anda mesti Like okey ?

Comments
27 Comments
style='overflow:auto; width:ancho; height:200px;'>

27 ulasan:

cik nAdyYa ツ berkata...

sdehnyeee..
nakk nanes nie ..
awk sabow yee..
dulu saye dgn exbf first love cmnie gak..
memg pcye 100%..
memg hancur harapan saye ..
memg die la cinta yg paling saye cintai ..
tapi skg lbeh bek jadi kwn ..
ape2 pon ..
hope awk tabah ye ..
kalo btl die jodoh awk ,pasti die kembali kat awk ..

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

hahha cita lama lah cik nadiya...xsgop ase nye nak kembali alek kat dye..ag pon bia lah semua ni berlalu...dye bkn 1stlove sy....n dye bukan lagik kesayangan sy..wktu sy tulis ni..mseh bru dye tgl kan sy..n plg penting time tu dye single lagik..so sy mls nak pkir pnjg2 ..asl kan dye bhgia...now dh lost contact..stu jek pegangan sy..DUNIA ADA KARMA..

✿Syafiyana Deesya✿ berkata...

sdey je bca..deesya pun pnh putus cinta gk..tpi deesya x kisah sgt ngn pkwe lme..so x rse sgt....hope acu kuat eh...insyaallah klu da jodoh korang..x kemana la tu....dunia ni kecik je..:)

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

heshhh jgn doa jdoh acu ngan dia..mintak simpang hohoho..xnak lah..kih3...acu xsuke dye dh..<-------- pengakuan berani maty..

kim heeruul berkata...

dulu dkt blog juga pernah coret about my ex gf..tp dh remove...

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

kim : acu pon dh remove sbnr nye..kebanyakan post dh delete..ade skit2 jek xdelete..tetibe jmpe post ni..sje nak kgsi kan..:)

Eyda Syahida berkata...

same macam eyda.. eyda ckp kat dye, eyda dah move on. tp pada hakikat, eyda salu fikirkan dye.. eyda sygkan dye walaupun kami tak pernah kapel..

NaUrAh♥ShAzWaN berkata...

warhh sedeh laa )): acu kuat acu kuat ! ((:

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

eyda : pulak ni kes memendam lah ni..woi eyda..bahaye wehh...nanty takut nyesal,,ishhh

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

naurah : xmo3 sedeh2..so bila cple tu sndri mau egt..syg dri tu..keh3..:)

RinsyaRyc berkata...

<--dah sedihni.. Mcmmana?

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

rin !: xmau3......duk diam2...xda tisu nak kasi..

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

KALAU NAK TAHU LAGI PASAL DYE LEPAS ACU TULIS ENTRY NI,..leh baca post2 sebelum ni..post bulan julai n ogos...kat situ ade kisah dye merayu at acu balik..dye ckp dye xbhagia nan org lain..so time tu..dlm aty acu...xde lagi rse syg..malah rse benci..padan muka!~ aku lagik kejam ape..ahaha

amny berkata...

sedihhh...amni pon tbe2 teringat kisah dulu pas bce entry ni.... :'(((

Qaseh Qhaleef berkata...

acu sabar okeyh . cik Qaseh penah ada mcm kat tmpt acu . tapi cik Qaseh tetap tak bleyh nak lupakan dia smpai skg . mmg takda siapa yg bleyh gnti tmpt die . n sume cerita pasal dia masih ade lg dlm blog cik Qaseh . cik Qaseh tak nak remove . sebab hanya blog tu je yang tinggal sebagai kenangan . takpe la cu . acu kene kuat taw . =) insyallah semuanya okeyh semula acu .

Syahmi berkata...

Haa buat entry ni tuk diri sendiri gak..bukan tuk orang baca..hahah

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

amni : kan kan kan...tetibe lak teringat..padahal cite ni dh xmau egt,.

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

qaseh : acu oke lah syg..ni kan entry lama..bia acu pdm kan kenangan dgn dia..sb tu acu pdm belog tu..acu mang xmau egt kat dye langsung :)

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

cincai syahmi! : diam lah.....

QasehCinta berkata...

jangan bersedih....
sy dulu pun pernah rasa cam awk..
tapi kalau dah ditakdirkan bersama
die akan kembali...
dan jika dia kembali hanya awk jew yg leh tentukan nak terima atau x...
^_^

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

qaseh cinta : hehe terbaik lah...xmau dh kat dye...nak pndang muke pon xmau...kalao leh xnk jmpe dye lgsung...serabut jek tgk muke dye

CekbOlat-bOlat berkata...

acuuuu! jgn ngesss.. bolat kn ade.. meh nk hug acu.. T, T sdeyyy..

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

hohoho emy syg!~ acu xnanges..acu oke jek syg..cita lama nak di jadikkan pengajaran :)

Cahaya Mata Abdullah berkata...

Assalamualaykum sayang

setiap insan, Allah berikan ujian yang mana Allah tahu hambaNya mampu untuk menghadapinya..

setiap insan itu juga adalah ujian bagi insan yang lain

boleh jadi saya adalah ujian bagi awak.. dan awak adalah ujian bagi saya..

dn ex-bf awak adalah ujian untuk awak.. dan awak adalah ujian untuk dia..

dalam mengenal maksud ujian ni sayang.. awak perlu tahu ada bnyk jenis ujian dan banyak jenis cara..

sebelum saya menulis lagi, saya ingin ingatkan kembali..
hubungan lelaki dan wanita muslim itu ada hadnya, ada batas2nya..

lelaki tidak boleh berdua2an dengan wanita . tidak boleh bersentuhan, tidak boleh bertentangan mata, tidak boleh merindui antara satu sama lain sehingga lalai dari mengingati Allah yang menciptakan jasad, roh, hati, dan perasaan yang kita ada sekarang ini.. ( boleh google ' ikhtilat' untuk mengetahui lebih lanjut )

perlulah kita ingat ya sayang, cinta kepada Allah adalah lebih utama. even lebih utama dari cinta kepada ibu bapa..

jadi, andai diri tidak menyemai cinta kepada Yang Maha Pencipta, mengapa perlunya menyemai cinta kepada si hamba yang tidak halal untuk kita ?

Lelaki mudah tergoda dengan wanita, kerana sudah fitrahnya sebegitu.. setiap kata2 kita, suara kita, gerak badan kita, wajah kita, semuanya boleh menggoda lelaki tanpa kita sedari..
jadi, disini kita perlu berhati hati.. kerana sesungguhnya, apabila kita SENGAJA, SENGAJA, SENGAJA, menggoda lelaki, maka berdosalah kita.. KITA YANG BERDOSA.. KITA.. KITA... >.<
( boleh click sini.. http://www.mymasjid.net.my/koleksi-artikel/display/823/aurat-wanita-dari-firman-allah-dan-hadis-hadis-nabi/ )

sayang, saya berasa sangat gembira kerana exbf awak tinggalkan awak.. bagi saya, awak perlu sujud syukur kepada Allah.. kerana Allah masih sayangkan awak.. terlalu sayang pada hambaNYa.. janganlah menjadikan ditinggalkan kekasih yang tidak halal itu adalah satu kesedihan bagi diri kita..
tetapi jadikan ia sebagai satu panggilan cinta dari Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..
jika Allah tidak sayangkan hambaNYa, maka Dia akan memmbiarkan hambaNYa itu terus ke jalan kemaksiatan dan pembinasaan..

kita faham , bercinta sebelum nikah, berkasih sayang dengan yang tidak halal bagi kita, dan lalai dari mengingati Allah, pastiNya akan mendatangkan kemurkaan Allah..
kita sebagai hamba yang hina, adakah kita mahu kemurkaan dari Allah .. ataukah keredhaan dariNya ?

adakah kita mahu bergandingan tangan didunia dengan yang tidak halal bagi kita, berkasih sayang dengannya hingga bergandingan menuju ke neraka ?
ataukah...
kita mahu menjaga hati dan mengikut seberapa banyak suruhan Allah dan meninggalkan larangannya .. bercinta dengan si dia yang telah halal untuk kita iaitu selepas nikah, bersama2 mencari keredhaan Allah dalam bercinta dan bergandingan ke syurgaNYA insyaAllah..

sayang,
saya bersyukur kerana menemui saudara seislam saya yang dicintai Allah..
saya gembira kerana saudari sudah semakin tabah untuk melalui ujian ujianNYa..
saya yakin, selagi iman dan islam itu dipegang erat, cinta Allah di dalam hati, pastinya kita semua akan lebih tabah untuk menghadapi ujian di masa datng.. kerana sesungguhnya setiap ujian itulah yang membuatkan kita lebih tabah..

saudari tak perlu mengenang masa lalu, tak perlu menyimpan mesej/conversation dengan si dia yang pernah menarik saudari ke jalan kegelapan.. meskipun dia banyak membantu pada masa lalu.. saudari tidak perlu menoleh ke belakang.. apa yang berlalu, biarkan ia berlalu, yang mendatang, hadapi dengan cemerlang.... letaklah Allah dalam hati, insyaAllah hidup akan sentiasa diredhai..

wallahualam..
sesungguhnya yang baik itu datangnya dari ALLAH
yang mana salah silap itu, adalah atas kelemahan saya sendiri dan hasutan syaitan yang tidak lelah membisik kepada diri yang lemah ini..

RinsyaRyc berkata...

memang susah nak lupakan kan?

<---tak dpt lupakan first love.. smpai skang tak jatuh2 cinta sbb dia sowank..

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

cahaya : terbaik...insyallah...alhmdulilah..bgus jugak sy break dgn dye....xde lah sy asek serbut jek gado nan beliau..hehe..

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

bulat : baca kak cahaya kita ckp tu...betul sgt2...acu oke jep..malah acu bersykur...sbb dye memey slalu wt acu skt aty..xpe lah kisah lame..acu malas nak ingat lagik..:)

© Segala yang tercatat di atas adalah hak milik kekal ツ tEyhasAhajE ツ