SPONTANEOUS thursday : BESAR PUNYEEE...

Views

+ besaq gile kan..
+ pic ni aku amek mase aku otw balik jengka
+ aku jumpe dkt area jalan nak naik ke genting tu
+ kat ctu ade kedai ke ape ntah ..singgah sat terjumpe LABU BESO BANTAL..
+ terkezut lalu terkesima..aku ingat kat luar negare jek ade..rupe nye kat malaysia pon ade labu beso..
+ kesian bantal labu tu xdpt menampung keberatan nye..

Thanks sudi baca habis..Jangan lupa tinggalkan komen dan jejak anda..Jika entry kali ni best.. Anda mesti Like okey ?

wordless-wednesday " APE TU TOQQ??"

Views

LOKASI : taman hijau murni karak..umah sewa lama aku sem 1..2010

Thanks sudi baca habis..Jangan lupa tinggalkan komen dan jejak anda..Jika entry kali ni best.. Anda mesti Like okey ?

7 PERKARE BURUK yg korang xtahu tentang AKU (*Comel kot...haha)

Views
alhamdulilah..maseh dpt bernafas dgn sempurna pagi yg cukup indah ni.hari ni aku nak cte kan betape buruk nye perangai aku yg kowg semua xtahu..dlu ni mnjadi rhsia..skrg dh xrhsia sbb aku nak kongsi kan dgn kowg hehe..

oke pagi ni..bangun2 jek bkk fb..pastu lepak dkt Y.P.K.E layan budak2 mereng kat sne huhu..WAA LENGCHAI....ACAI APEX....ATIEYN ATOY...diorang semua ni memang xrety tdow..dr semalam ag aku tgk duk online..

dr semalam pagi lagi aku buntu..mang xdew idea langsung..nak ctew sal berita semasa aku xberminat nak ambil tahu...lagi pon blog ni blog peribadi ,jiwang ,n pengajaran .ada jugak lah islamic nye...xde makne aku nak masuk kan info sukan lah..berita artis lah..omg .! xmungkin kot cik CIK ACAI sy nak tulis psal M.U awk tu haha..

kalo sy nak tulis sal bola pon sy akan tulis psl CHELSEA kesayangan sy tu ..werkk !!~~
semalam aku ngan si acai ade bincang psal JANJI.. hah bak kate CIK ACAI tulis sal " JANJI JANJI MANIS" urmm mcm menarek kan..?? tapi tu cadangan semalam..aku sungguh xde mood nak menulis pasal janji ..

pagi ni tengah duk merapu kat Y.P.K.E tu tadi...aku teringat perangai buruk aku td mase on the way ke tempat kije...di sebab kan aku xdapat nak tdow semalam..tetibe atas moto tadi idea aku sampi..yeahhh !! akhirnya selama 1 hari 8 jam 12 minit 3 saat aku berfikir ..akhir nya aku dpt idea gak nak nulis pg ni..hehe

oke berbalik pada tajuk aku..msti korang nak tahu kan perangai buruk aku yg kowg xpnah xtahu..jom tgk...

1 : AKU SUKE MENYANYI @melalak,melolong cm owg gile.. DLM BILIK AIR..


2 : SUKE MSG DALAM JAMBAN haha ade aku kesyah...

3 : TIME membuang pon aku sempat LAYAN LAGU..ksian fon aku * setakat ni xpernah jatuh lam lubang jamban ag la ..
tayang moto nampak haha..:P

4 : perkara paling dan kerap aku lakukan yg semua orang xkan pernah tahu AKU SUKE MENJERIT ATAS MOTO *kat hgway jek la...bwk laju2...then jerit kuat2...xd sape dga kan..?? haha so semua xtahu...MOTIF : (aku sokmo ngantuk bila otw balik ke tempat stdy aku) JENGKA ~to~ KARAK laluan puake..*grr

5 : MENANGES DALAM SHOWER..suke duk diam2..hidop aku ni..aku byk wt mnde pelik dalam toilet jek  hehe..

6 : CAKAP DGN KUCING...!~ tapi kucing aku semua dah mati kene langgar..omg ! stress..xnak bela kucing dh..(x_X)..

ape lagik eks. pangai bruk aku yg kowg xtahu...?? ermmm urmmmm hurrmmmm...

7 : hah aku ni nampak jek AYU(*ayu ke..? choyy lah..)..kalo kowg nak tahu..aku lah sekeras2 pompuan..!..aku ni KASAR ckit...so jgn tertipu dgn pic2 aku kat FB tu dusta semata2..aku kat lua GEMUK..ITAM..>xpercaya lantak kowg lah..sbb tu  aku dah bgtw..

 aku lupe dah kot ..nanty kalo aku ingat lagi ape yg  buruk sal aku yg korang xtahu aku citer kan lagik keh hehehe...:P...BURUK KE..?? comel kot ...jangan jeles ah...korang mampu ke wat cm aku wt..??

ok bye !



Thanks sudi baca habis..Jangan lupa tinggalkan komen dan jejak anda..Jika entry kali ni best.. Anda mesti Like okey ?

kemana kucing2 itu pergi selepas mati...??

Views
alhamdulilah syukur ALLAH maseh  meminjam nafas untuk kita semua pagi ni kan......alahai...ari ni isnin..kenapa lah aku rase xsabar sgt nak tunggu hari jumaat ni...rindu sgt kat kampung..nak makan masakan mak..sampai nak tulis blog pon terbayang2 kan kampung halaman..bila ingat kampung jek mula lah teringat kan si  ANIey tu.....

syahdu lah plak...aku nak citer kan sedikit kisah seekor ANI...sebab ape seekor ANI..?? sbb nye beliau adelah seekor kucing yg sgt manja..:) prnah x korang terfikir ke mana pergi nya kucing2 anda selepas dye mati..?? alah msty semua dh tahu kan...mesti lah jadi tanah...

tapi ada jugak segelintir orang ckp..kalau kita seksa binatang tu..kat akhirat nanti dye akn siksa kita balik..wallahualam..tu hanya pandangan org..bg aku..aku rase lah beliau akan menjadi tanah...

oke aku ade seekor kucing yg di beri nama " ANIey" oleh arwah ayh aku..ANIey ni jiran aku yg kasi.sebab kat rumah dye byk sgt kucing..sampai xterjage..aku pon ambil la..mula2 agak keberatan sebab nye kucing ni betina..aku jarang bela kucing betina sebab nya susah ..nanti asik bunting jek..

ANIey ni manja sgt..semua keluarga aku sayang kan dia..anak2 sedara aku pon suka main dye...sebelum aku ctew sal ani ni jom layan kan pic2 ani..:)


kesian pic aniey kurus...sbb aku dah duduk jauh ..xde orang nak belai2 dia lagi...




pic ni aku ambil mase aku balik cuti raye..manje sgt dye malam tu...keesokan ari nye mak aku ckp..kaki ani berdarah ..lembik je..aku ingat kan mak main2 jek.rupa2 nya aniey kene langgar ...:( hurmmm....minggu depan nya aku balik kampung lagi...selalu mesti aniey sambut aku balik..tapi kali ni umah sunyi sepi jek..

aku carik gak aniey..tp mulot ni xtertanye lak kat mak aku..malam tu aku duduk2.." mak aniey mane..?? " terpacul gak soalan dr mulot aku.." la aniey dh lame mati..kan mak dh ckp minggu lepas kaki dye berdarah..." hurmm tersentap terus jiwa raga aku..tapi xpe lah ..aku terima...arwah ayh aku dh xde..aniey pon ikot jejak jugak..

sbb aniey ni mang suka manja2 ngan arwah ayh aku..hurmm sedih lak rase..n aniey ni jugak manje dgn EX aku...mybe ALLah nak bagi aku padam kan segala kenangan dgn EX aku..ah aniey..! terlalu banyak kenanangan aku dan aniey ni..hurmm..sedih lak aku mase menaip entry ni..


ni plak anak aniey...tiga2 ekor hilang..sekor aku jumpe dah mati...sedih aku tgk diorang ni..due ekor lagi ..aku xdapat nak kesan...lepas jek aku prktikal..semua yg aku syg pergi..tapi xpe lah...aku tahu diorang semua msti tunggu aku kat akhirat nanti,,maap kan aku..sbb aku xmampu menjaga korang dgn sempurna...


tengok pic ni di ambil mase kiteowg balik jengka la..sonok tgk gelagat dorang ank beranak main..tp aku tgk aniey lak yg lebih2..ank2 dye bese2 jek hehe..


comel nye.hurmm rndu nye nak main dgn diorang ni..


ni pin along jemy n aniey....


NAK TAHU X ANIEY PEGI MANE LEPAS DYE MATI...??

Surah At Takwir Ayat 5
• “Maka apabila binatang liar dikumpulkan” untuk mendapat Pembelaan dari Allah AzzawaJalla.

" ANIEY dan anak2 dia TUNGGU KITA SEMUA KAT AKHIRAT KALAU AWK2 NAK TAHU..."
kpd pecinta haiwan kat luar sane...terus kan lah menyayangi mereka,,pd yg xcintakan haiwan ..jgn lah pulak korang siksa beliau...korang jgn xtahu nanti kat akhirat nanti dye akan berckp pd ALLah..

petikan hadis :
"Sesiapa membunuh burung dengan tujuan mensia-siakannya, maka ia menghadap Allah pada hari Qiamat dan berkata: Wahai Tuhanku, sesungguhnya si fulan telah membunuhku dengan sia-sia dan dia tidak membunuhku untuk dimanfaatkan" (Hadis riwayat Ahmad:18976. AnNasa’i:4446 dan rujuk Ghayah Al Maram oleh Syeikh al Albani:4246.

dan ramai jugak yg xtahu.....jom bace hadis ni..aku kongsi kan bersama..

Hadis no 1462 sahih Bukhari jilid 3:
Dari Abu Hurairah Radhiallahu anhu : Nabi SallAllahu alaihi waSalam bersabda” Apabila kamu mendengari kokok ayam, maka berdoalah kepada Allah untuk beroleh kurnia dariNya kerana Sesungguhnya ia telah melihat malaikat. Apabila kamu mendengar bunyi ringit keldai maka mohonkanlah Perlindungan dengan Allah dari bahaya gangguan syaitan kerana sesungguhnya ia telah melihat syaitan

di sini jugak aku nak kongsikan betapa mulia dan suci nya seekor kucing itu...
Betapa suci dan mulianya kucing hinggakan ianya dibela oleh pemimpin agung alam ini, Nabi Muhammad S.A.W. Baginda mempunyai seekor kucing yang diberi nama Mueeza yang amat baginda sayangi. Baginda pernah ingin mengambil jubah yang mana Mueeza tidur di atasnya. Baginda sanggup memotong jubahnya kerana tidak mahu menggangu Mueeza terbangun dari tidur. MasyaAllah... Manusia paling mulia menghormati seekor kucing seperti ahli keluarganya sendiri. Tapi beginikah sikap kita?? ...

Dari Abdullah r.a katanya,Rasulullah s.a.w telah bersabda :
“Seorang wanita telah diseksa Allah pada hari kiamat lantaran dia mengurung seekor kucing sehingga kucing itu mati. Kerana itu Allah memasukkannya ke dalam neraka. Kucing itu dikurungnya tanpa diberi makan dan minum dan tidak pula dilepaskannya supaya ia dapat menangkap makanannya yang terdapat dibumi”.
Setiap kali baginda menerima tetamu, baginda akan mengendong Mueeza dan meletakkannya di atas riba. Sebagai balasan kepada baginda, Mueeza akan menundukkan kepala apabila Rasulullah pulang ke rumah sebagai tanda hormat dan baginda akan membalas dengan menggosok lembut badan Mueeza.

Jangan kita anggap air yang telah diminum oleh kucing adalah najis dan haram digunakan apatah lagi untuk diminum. Air yang telah diminum oleh kucing boleh dibuat air wudhu kerana ianya dianggap masih air suci.Masyallah..mulia nya kucing di sisi baginda...

BIAR PUN HAIWAN TIDAK PUNYAI AKAL..TAPI HAIWAN MASIH MULIA DI SISI BAGINDA..tetapi bagaimana pula dgn manusia..? yg di kurnia kan akal..? tapi mendapat tempat kah kita di sisi baginda NABI MUHAMMAD S.A.W..wallhualam..insyallah...







Thanks sudi baca habis..Jangan lupa tinggalkan komen dan jejak anda..Jika entry kali ni best.. Anda mesti Like okey ?

kenapa perlu bersedih...??

Views
 

alamak asal tetibe lak keluar tajuk ni hari ni kan..?? ermm sape xpernah sedih kan..?? semua orang akan bersedih jika ada sesuatu masalah..tapi sayang2 ku..jangan kecewa lebih2. kan setiap masalah ada jalan penyelesaian...oke aku nak kongsi kan sedikit pengalaman aku...tentang AER MATA CINTA DAN KASIH SYG..serta masalah dunia..:)

hehe over lak sampai masalah dunia pon nak cerita...aku bukan ape..kat facebook dunia maya ni..selalu orang keluar status maki maki orang..status putus cinta..termasuk lah aku sekali kan...sampai ada yg muak dh dgn status aku,.,,kalo boleh nak jek diorang ni klik button block..punye lah menyampah tgk status aku..huh

oke berbalik pada masalah kita tadi...aku pernah di uji dgn seberat ujian..bagi aku lah..sebab aku rase sakit sgt..sedih sgt...tercalit rase perit tu..sekarang aku maseh terase sakit tu..tapi skrg aku oke sikit lah..ade lah semangat sikit dri dulu kan...

seawal bulan januari lagi..aku masuk sem 2 di KKBEN..aku di uji dengan pelbagai masalah..oke ni masalah cinta oke..sape xsuke leh skip jea..hehe..hubungan aku dan dia semakin ary semakin teruk..tiap2 hari bergaduh..kalo tiap2 hari sje xpe lagi..ni sampai 24 jam.kalau ctc je msty aku rase nak marah..bila gaduh je mule lah nak sedih kan..sedang kan dia rilek jea....

begitu lah seksa nye aku lalui hari2 aku di kolej..2 may 2011..terlalu perit tuk aku hadapi aku mendapat panggilan dr dye selepas aku balik ke rumah sewa aku.." AWK KITE CLASH!,mintak maaf orang mang dh xde feel pape lagi dekat awk,,orang rase kosong " terdiam aku xterkate..sedang kan selama 5 bulan aku diam..bukan nye aku curang bukan nye aku xpernah ingat dye..hari2 aku berpikir cmne nak baiki hubungan aku dan dye..sape syg kan dh nak dkt 3 tahun..bln 7 cukup 3 tahun..

bagi aku semua nye telah hilang..time tu lah aku mule menjadi gila...kowg tahu aku jwab ape..?? aku "YA kan aje ape yg dye mntak...sedang kan aty aku xrela langsung..maka bermula lah hidup SINGLE aku time tu..aku mula bercakap dengan anjing sebelah rumah aku...aku mula senyum sorang..dan paling sengsare aku menanges dalam toilet..haha semua orang xtahu kan..?? sbb aku xnak kwn2 aku tahu aku ngah sedih..

semenjak peristiwa tu..aku selalu kuar malam lepak tepi hgway...lepak kedai mamak.DAN PLG AKU SUKE ialah MAKAN AIS KRIM kat kedai mamak..sbb tu jek care aku untuk sejuk kan aty ni..sedang kan time tu sahabat2 aku semua tgh di lamun cinta...AMIN nan CT..EMEN nan EPIT..CICAK nan SPARK..MIERA nan ANGAH dye tu lah sebuk jea dok pkir sal kekaseh aty msg2...

aku lebih suka berdiam dri..bila dorang gelak aku gelak..dorang diam aku diam..dorang ajak aku g mkan aku pergi makan jugak..tp dorang xpernah tahu aku dah break nan dye.sbb dorang selalu ingat aku bhagia skmo..kalo gadoh pon akn berbaik semula..tapi kali ni keputusan dr dye adalah muktamad..aku AKUR...hubungan kami hya setakat itu..

bulan MAY adalah minggu exam ..aku memanag xdapat nak tumpu langsung..aku sering tidur dlam dewan exam..sbb nye ..?? aku selalu kuar malam lepak kedai mamak makan eskem...naseb ade CT ,MIERA,n EMEN yg selalu teman aku g makan kat ctu...dorang mungkin dh perasan dgn sikap aku ni..
akhirnya exam aku hancur oleh keranan dia..bulan JUNE aku cuti sem..aku pon balik ke kampung..ada jugak aku jumpe dye..tapi dye tetap dgn keputusan dye..malah lagi teruk kiteorang bergaduh..aku mule stress..kalo dulu mase kat umah sewa..aku boleh jugak keluar makan ..keluar lepak2..kat kg aku hanya ada mak dan ayah time tu..

hurmm oke start cuti sem..aku sering hbs kan mase aku dgn family aku..satu hari aku duduk di depan tV..aku main perut ayah aku..sbb mang aku suke kacau ayah aku..mak aku plak sedang siap kan juadah makan malam di dapur..malas tol aku ni kan ..xtolong mak hehe..pastu tetiba ayah aku pegang kepala aku..dia usap...tupp !~~ aku wat bsee jea..wlaupon xbesa ayah wt aku gitu..ayh ckp " KAMU NI BILA LAH NAK SOLAT..dah besar kan..ayh xsuka nak marah2..KE NAK TUNGGU AYAH DAH XDE BARU NAK SOLAT..??" sentap gile jiwe aku time tu..sape xsedih kan..tapi aku hnye senyum2 kerang then terus aku turun ke dapur pegi kat mak aku..

lagi beberapa hari mak dan ayh nak menunaikan umrah..ayh sering ajak aku dan mak keluar ..hari nye sudah tiba..aku hantar ayah aku ke jengka 10 tempat berkumpul ..aku xdapat hantar kan mereka ke KLIA..aku pon siap2 salam dgn mak aku..cium2 semua dah..aku pon salam dgn ayah aku..nak jek aku peluk ayah time tu..tapi aku xpeluk pon..sekali lagi ayh pegang kepala aku..dia ckp.."JAGE DIRI BAIK2" huwaaa!!~ rase nak nages jek time tu...

oke straight to the point...aku mendapat panggilan seawal jam 2 pagi. daripada mak..ayah sakit dan sedang dialisis sekrg...dup dap dup dap..aku call semua adk beradik aku..tapi sorang pon xberangkat..patot lah malam tu aku rase xsedap aty...adalah setengah jam jugak aku call..last2 baru lah akk aku no 4 angkat...


hampir seminggu ayah terlantar koma di tanah suci mekah...aku dah dpt rase kelainan di situ..pagi 7 julai 2011.pagi khamis ..aku mendapat berita yg sgt meruntun kan jiwa aku..tapi setitik air mata pon tdk mengalir..sbb aku ingat pesan ayh.." kalo makayh dh xda jangan menangis meraung2 nanti sakit arwah"..aku bangun tuju ke tingkat bawah...aku tgk akk2 aku dah nanges..mate dah merah..mase tu pagi lagi..aku dah agak..sbb mang aku rase xsedap aty..mula2 aku memang xnanges langsung..aku tahan sebak nni..tp bila aku tgk adk beradik aku nanges..aku jd sebak..

seboleh nye aku xmahu menangis..tapi kita hanya manusia biasa..." YA ALLAH UJIAN APEKAH INI..?? seorang lagi orang yg aku syg kau ambil dr aku..." aku betul2 sgt tdk kuat...aku tumpas..aku menanges...ape yg mampu aku lakukan..??...arwah ayh selamat di kebumi kan..semoga arwah di tempat kan di kalangan orang yg beriman .amin..

hari sabtu aku dan ke enam2 adik beradik aku dah tunggu kepulangan mak aku di airport KLIA..sedih mang xterkata..orang lain sambut family semua dlam kegembiraan tp keluarga aku penuh dgn air mata...syahdu..

semenjak ary tu aku selalu tdk kuat..dlm sekelip mata aku kehilangan dua orang yg aku syg..lagi beberapa hari aku kene masuk prktikal selepas arwah ayh pergi..aku terpaksa menangguh kan prktikal aku..sebab aku kena balik ke kampung untuk membuat tahlil untuk arwah...alhamdulilah semua nya selesai..

ape yg aku ingin sampai kan disini...pengajran dr kisah aku ini.."ALLAh xkan menguji hamba nya jiKa di luar kemampuan hambanya" .surah al baqarah ayat 286..kalo ALLAH xuji aku mcm ni..mungkin sampai sekarang aku maseh alpa dgn keseronokan dunia..mesti aku lupa nak sujud pd NYA..

result sem aku turun mendadak sehingga 2.95...pointer aku trun sbb kerana cinta pinjaman dunia..sahabat..KENAPA PERLU BERSEDIH..??.sedang kan setiap pertemuan di dunia ini..akhir nya akan berpisah jua.baik keluarga...kekasih ..kawan2..semua nya hanya lah pinjaman kita..pernah xkita berfikir..mengalir kan air mata kerana cinta orang yg tdk menghargai pengorbanan itu sia2..?? lain lah kalau kita menangis kerana keinsafan dosa lampau kita..

di sini aku senarai kan segala persoalan yg sering kita hadapi di dunia pinjaman ini..jawapan nye semua ada di dalam al Quran,,cuma malas atau tidak sahaja untuk kita mengkaji semua ini..



KENAPA AKU DIUJI? 

• Surah Al-Ankabut ayat 2-3
•Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan:"Kami telah beriman", sedang mereka tidak diuji lagi?
Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang-orang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta.

KENAPA AKU TIDAK MENDAPATKAN APA YANG AKU
IDAM-IDAMKAN?

• Surah Al-Baqarah ayat 216
• Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.

KENAPA UJIAN SEBERAT INI?

• Surah Al-Baqarah ayat 286
• Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya.

RASA FRUST?


• Surah Al-Imran ayat 139
• Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah (pula) kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi (derajatnya), jika kamu orang-orang yang beriman.

BAGAIMANA AKU HARUS MENGHADAPINYA?

• Surah Al-Imran ayat 200
• Hai orang-orang yang beriman, bersabarlah kamu dan kuatkanlah kesabaranmu dan tetaplah bersiap siaga (di perbatasan negerimu) dan bertaqwalah kepada Allah
supaya kamu beruntung.

BAGAIMANA AKU HARUS MENGHADAPINYA?

• Surah Al-Baqarah ayat 45
• Jadikanlah sabar dan shalat sebagai penolongmu. Dan sesungguhnya yang demikian itu sungguh berat, kecuali bagi orang-orang yang khusyu',

APA YANG AKU DAPAT DARI SEMUA INI?


• Surah At-Taubah ayat 111
Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang-orang mu'min, diri dan harta mereka dengan memberikan surga untuk mereka.

KEPADA SIAPA AKU BERHARAP?
• Surah At-Taubah ayat 129
• Cukuplah Allah bagiku; tidak ada Ilah selain Dia. Hanya kepada-Nya aku bertawakal

AKU TAK DAPAT BERTAHAN LAGI!!!!!


• Surah Yusuf ayat 87
• dan jangan kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah, melainkan kaum yang kafir.

Surah An-Nisaa' ayat 86
• Apabila kamu dihormati dengan suatu penghormatan, maka balaslah penghormatan itu dengan lebih baik, atau balaslah (dengan yang serupa). Sesungguhnya Allah memperhitungkan segala sesuatu...

AKU HOPES : sahabat2 kat lua sane yg tgh bersedih..yg tengah byk masalah..cuba lah renung kembali..mungkin..segala ujian yg kita hadapi ini ada hikmah nya...yg paling penting Allah nak hapus kan dosa2 kita dgn ujian yg telah di berikan.ALLAH berikan kita ujian bukan ALLAH membenci kita,,.berfikir lah sejenak di mana diri kita sebenar nya....semoga sahabat kuat menghadapi segala ujian..kerana segala ujian itu adalah RAHSIA ALLAH..

p/s :Alihkan pandangan matamu ke arah LAUT, airnya cantik membiru dan penuh dengan ketenangan. Tetapi hanya Allah sahaja yang mengetahui rahsia di dalamnya. Begitu juga dengan kehidupan manusia, riang dan ketawa tetapi hanya Allah yang mengetahui rahsia kehidupannya. Jika rasa kecewa, alihkan pandanganmu ke arah SUNGAI, airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu yang menghalangnya. Dan jika rasa sedih,alihkan pandanganmu ke arah LANGIT, sedarlah dan sentiasa ingatlah bahawa Allah sentiasa bersamamu.

ingat lah..kita semua adalah manusia yg sering melakukan kesilapan..begitu jugak aku..terlalu banyak dosa yg telah aku lakukan di dunia ini..semoga ALLAh mengampun kan segala dosa kita semua..wallhualam ..Kita tidak akan kenal bahagia sebelum melalui sengsara, tidak kenal cinta sebelum faham erti benci, tidak menghargai senyuman tanpa air mata pedih....jangan lah menangis lagi...ALLAH ad disisi mu..


alfatihah buat allahyarham "HJ MOHAMAD HAJARI BIN HJ AHMAD " semoga roh ayahnda di tempat kan di kalangan orang yg beriman dan soleh..amin





Thanks sudi baca habis..Jangan lupa tinggalkan komen dan jejak anda..Jika entry kali ni best.. Anda mesti Like okey ?

NAK TAHU TENTANG LELAKI X..........?

Views

Semalam aku tulis entry sal 2O PERKARA PEREMPUAN XSUKE TENTANG LELAKI..hehe..oke ary ni ..nak senarai kan list lelaki xsuke perempuan yg mcm mne kan..nak tahu tentang lelaki x..??...hehe...baru lah fair kan kan kan..??

1: Lelaki biasanya tidak terpikat terhadap wanita disebabkan mereka cantik, tetapi mereka lebih mudah terpikat terhadap personaliti dan ketrampilan seseorang itu. mean.perepmpuan tu nampak kemas lah..bia xcntek..asl kan kemas,..:)

2: Lelaki amat bencikan lelaki lain yang cuba untuk menggoda kekasih mereka. 
Apa yang sedang awak lakukan? atau Awak dah makan ke belum? adalah merupakan soalan paling kerap akan ditanya ketika mereka menelefon seorang wanita...sbb takut pompuan ni curang lah tu hehe..:) 

3: Lelaki akan sibuk dengan pekerjaan mereka sepanjang hari, tetapi sebelum tidur, pasti mereka akan memikirkan mengenai wanita yang mereka benar-benar sayang. untung lah sape yg mereka syg tu kan....agk2 ad x yg egt aku sebelum dowg tdo kan..??

4: Apabila lelaki benar-benar sayang terhadap seorang wanita, mereka akan mengabaikan semua karakter negatif yang ada pada wanita tersebut. means...terima ape ade nye lah tu.leh cye ke..?? lalalalalaa..

5: Lelaki akan membuat seribu satu kesimpulan sekiranya seorang wanita senyum kepada mereka. isau gak kalo awek mereka tu gile ke kan hehe..xpon ade lah tu mende nak mntak...

6: Lelaki sanggup melakukan apa saja untuk mendapatkan perhatian daripada seorang wanita. 

7: Lelaki amat benci apabila wanita menceritakan mengenai kisah bekas teman lelaki mereka. omg ! tu yg slalu aku ctew kan ..hhohoho..maap lew xsengaje...perempuan pon sme gak xsuke laki ctew sal ex dye kalo nak tw yek...

8: Seorang lelaki mampu menyukai wanita untuk seminit, kemudian terus melupakan mereka. dasyat kan..??

9: Apabila seorang lelaki bersedia untuk berjumpa ibubapa kekasih mereka, ini menunjukkan mereka benar-benar serius. ehem2...yeke ni..?? ke nak amek aty jek..

10: jangan xpercaya...Lelaki juga akan menangis. 

11: Lelaki akan lebih untuk berusaha memikat wanita yang menolak cinta mereka, ini adalah kerana mereka sukar untuk menerima kekalahan. lelaki kan ego kak ! heeee

12: Jangan sesekali memberikan mereka mesej tergantung seperti “Ada sesuatu nk bgtau awak ni…. erm… tapi takpela”. Mereka akan membuat seribu satu andaian dan akan berusaha untuk mendapatkan jawapan. jage2...

13: Lelaki akan teruja apabila mendapat sentuhan yang tidak diduga. tapi jgn kowg pkai sentuh jek laki owg..kalo suami korg xpe lah haha..

14: Lelaki akan menjadi gagap apabila bercakap dengan wanita yang mereka suka.ishhhhhhhh

15: Apabila wanita menyatakan tidak, hati lelaki akan menyatakan ‘ok…. takpe…. cuba lagi esok..’ haha yeke ni.?? hope2 lah..pompuan kan suke jual mahal..

16: Lelaki amat sayang ibu mereka. bagi mereka ibu adelah segala nya..kalo dpt lelaki mcm ni..confirm dye pndai menjaga aty korang...percaya lah ckp aku..

17: Lelaki sanggup mengorbankan makan tengahari mereka semata-mata ingin memberikan wanita beberapa kuntum bunga ros. wah !! romantik kan kan kan..:)

18: Lelaki amat sukar untuk difahami melainkan anda seorang pendengar yang setia. ye kan ajek...

19: Adalah lebih baik anda menguji seorang lelaki itu terlebih dahulu sebelum mempercayainya. Tetapi, pastikan ia tidak mengambil masa yang terlalu lama. nanty cik abg kite bosan lak ! grr..

20: Lelaki lebih bersikap terbuka untuk menceritakan hal peribadi mereka. mungkin lah ..huhu

21: Lelaki amat suka apabila wanita yang menentukan pemakaian mereka. sebab mereka ase mereka serabai kot..tp kalo jenis yg kemas tu ..smpai baju sndri pon xbagi isteri iron kan..:) senang kalo aku dpt suami cmtu lalalala..

22: Lelaki tidak suka kekasih mereka mempunyai hubungan dengan orang lain terutamanya kawan lelaki. 

23: Apabila lelaki membelikan hadiah kepada wanita, mereka amat risau sekiranya hadiah yang mereka berikan tidak disukai. ..

24: Lelaki lebih banyak berfikir. 

25: Imaginasi lelaki tiada had. Mereka mampu untuk membayangkan apa sahaja. 

26: Ketinggian wanita adalah tidak penting, apa yang lebih penting adalah berat mereka...omg..?? sah2 lelaki xsuke pompuan gemuk cm aku..kesiann..:(

27: Sukar untuk lelaki untuk melepaskan kekasih mereka terutama apabila sudah bercinta melebihi 3 tahun..eks..?? ntah la..senang jek dye nak lepas kan aku...sokmo pas 3 tahun lah aku kene cerai..trauma aku...

28: Lelaki tidak sukakan wanita yang materialistik. 

29: Lelaki memiliki semangat yang kuat untuk berubah dan ianya perlu sokongan yang kuat daripada kekasih mereka. go baby goo!!~ ~..

30: Apabila lelaki menceritakan sesuatu yang serius, berikan perhatian yang sepenuhnya. Ia amat penting. 

31: Lelaki lebih gemarkan wanita yang pandai memasak. naseb bek aku pndai lah jugak ckit2..:)

32: Jangan sombong, kerana ia akan membuatkan lelaki berusaha untuk memalukan anda. 

33: Lelaki belajar mengenai cinta melalui pengalaman, bukan seperti wanita yang belajar mengenai cinta melalui novel yang mereka baca.... 

34: Lelaki paling tidak suka kekasih mereka keluar bersama lelaki lain berdua walaupun hubungan mereka hanya sekadar kawan. harap maklum kak..mereka ni kuat cemburu...

35: Lelaki akan memaafkan kesalahan yang pertama dibuat, tetapi bukan untuk kesalahan yang kedua. 

36: Lelaki tidak suka wanita yang terlampau mengada-ngada.kau mengada x yunk...?? 

P/S : huhu penat kan membace ,pape pon enjoy lah keh..jgn lupe tekan button like tu...n folow sy jike ad blog..tenks yawww..!!~ 


Thanks sudi baca habis..Jangan lupa tinggalkan komen dan jejak anda..Jika entry kali ni best.. Anda mesti Like okey ?

20 perkara perempuan xsuke tentang lelaki !

Views
herrmmmm....urmmm....hurrmmmmm.....ambek mood betul..sejak2 akhir2 ni..aku semakin blur..xtw nak wat entry pasal ape kan.....bila bace blog member2 ..ada yg keluar kan tips2 ..kebanyakan nye pasal perempuan zaman sekarang..aku pon xtahu lah...kesian pon ada dekat perempuan2 ni..

tapi bagi perempuan2 kat luar sane jangan lah tacing or wat ever bile ada some lelaki tu menegur perbuatan anda yang salah..bagi aku sesiapa pon layak menegur diri kita jika kita memang buat salah..xkesah lah even lelaki itu seorang penagih dadah sekali pon.

.
aku pernah terbace satu kisah..tapi aku not sure lah..aku tulis ape yg aku ingat je keh.kalo aku salah tolong betul kan...satu kisah seorang pelacur yang menegur sahabat nya.jangan lah pulak kita pandang pada kelakuan nya..tetapi ambil lah nasihat nye itu..

oke ! ~ celoteh panjang nampak aku ni..hehe dah start dpt idea kut..oke btw..aku nak ckp sikit kat lelaki2 sekalian,...20 PERKARA YG PEREMPUAN XSUKE TENTANG LELAKI..:)

1. MENINGGIKAN SUARA
lelaki ni suka meninggikan suara kan.tahu lah mereka ni golongan2 yang macho..tapi kalo ego melambung..naik menyampah pon ade rase...so jangan la suke2 meninggi kan suara.sbb nanti anda nampak x macho dh tw..:)

2. MAIN KAYU TIGA
Bab main kayu tiga ni masalah paling besar. Walaupun dah ada kekasih, mereka sukar untuk setia. Apatah lagi kalau digoda, terus disambar tanpa mempedulikan perasaan kekasihnya.kesian sape yg dapat bf macam ni..sbar jek lah awk yee.. :)

3. SUKA ‘CUCI MATA’
Kebanyakan lelaki sukar mengawal mata (mata keranjang,mate buaye.mate kucing.mate2,..hah segala mate lah kan..). Pantang jumpa perempuan cantik dan seksi mulalah mata tu macam nak terkeluar. Walaupun sedang bersama kekasih, si dia tidak akan peduli. Bagi mereka tidak salah kalau sekadar mencuci mata tetapi hati kekasih kenalah jaga juga cik abang! ...:)

4. MENGONGKONG
Itu tak boleh, ini tak boleh, sikit-sikit nak kontrol. Segala gerak-geri kekasih dikawal, sampaikan nak berpakaian pun harus ditentukan. Kalau nak keluar ke kedai pun kena repot dulu, kalau tidak mulalah tercetusnya pertengkaran kerana hal sekecil itu. Tetapi, mereka akan melenting pula sekiranya aktiviti-aktiviti mereka disoal siasat oleh kekasih mereka… Macammana tu? bg aku plak lah kan...aku xkesah if bf aku bizy..nak lepak or wutever..janji ada masa untuk bersama aku..hehe..:)

5. EGO
Ini merupakan masalah paling ketara dan merimaskan kaum wanita. Keegoan dan lelaki memang tak dapat dipisahkan. Tetapi ada kalanya lelaki menjadikan keegoan sebagai alasan untuk mereka bertindak tanpa mempedulikan perasaan si gadis. Keegoan membuatkan lelaki mempunyai kuasa veto dalam kehidupan mereka termasuklah memimpin kaum wanita. Tidak salah mempamerkan ego tetapi biarlah kena pada tempatnya. JGn lah sampai terjadi nya sesuatu jenayah....tu yg byk kes bunuh zaman skg ni..ni lah satu punca nya hihihi..:)

6. MENIPU
yg ni masalah paling aku benci..sumpah aku benci orang yg suka menipu aku.masalah yg ketara apabila lelaki suka menipu ataupun memberikan alasan yang tak munasabah. Sanggup memungkiri janji dan memberikan alasan yang mereka mempunyai masalah yang tak dapat dielakkan padahal sebenarnya mereka enggan melaksanakan janji mereka sendiri. Ada juga yang sudah berpunya tetapi mengaku solo. Berterus-teranglah wahai kaum lelaki kerana kaum wanita lebih menghormati mereka yang memiliki sifat berterus-terang ini. Sifat menipu dan suka berdolak-dalih ini lama kelamaan akan membuatkan semua gadis akan menjauhi kamu syg!.

7. PERASAN
Aduhaiii… choyy lah org cm ni kan...lelaki ini cepat perasan terutamanya jika mereka ini berkerjaya baik, berpenampilan menarik dan mempunyai wajah yang hensem. Boleh tu mengaku merekalah yang menjadi lelaki idaman para wanita. Tapi, mungkin pada pandangan seorang wanita mereka ini sederhana sahaja tapi mereka ini yang suka perasan lebih. Bukan semua wanita memandang pada paras rupa, kalau dah terlebih-lebih perasan tuu… Ada wanita yang lebih suka mengutuk dari memuji… so jangan lah salah kan wanita kalo termengumpah anda..hehe..:)

8. MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI
Susah juga kalau dapat yang mementingkan diri sendiri ni. Lelaki selalunya tidak mahu mengalah dan ingin menegakkan pendapat sendiri tanpa mempedulikan luahan pasangannya. Mereka juga suka mendahulukan kemahuan mereka dan jarang hendak mementingkan perasaan kekasih… Egolah katakan! Tidak semestinya pendapat kaum wanita ni tak boleh diguna pakai...same2 lah terima pandangan...jgn la selfish sgt awk..

9. KURANG MEMBERIKAN PERHATIAN
Lelaki kadangkala suka bertindak sambil lewa dan kurang memberikan perhatian tidak kira dalam apa jua urusan. Tetapi kalau urusan yang berkaitan dengan dirinya sendiri, pantas pula melaksanakannya. Jika berkaitan teman wanita, alamatnya… mereka kurang mengambil perhatian. Mengapa ya? Kaum wanita sebenarnya bukan minta diberikan perhatian 24 jam tetapi cukuplah sekadar pasangannya mengambil tahu akan dirinya kerana sifat semulajadi seseorang wanita itu yang ingin bermanja dan dimanjakan.

10. CEMBURU BUTA
Orang kata cemburu tandanya sayang, tapi kalau cemburu tak tentu pasal dan memanjang saja cemburu, tentu rasa tak selesa juga. Agaknya lelaki yang kuat cemburu ni takut kekasihnya terlepas ke tangan kumbang lain kot. Harus diingat, bukan semua perempuan suka kekasihnya kuat cemburu. Tapi, ada juga sesetengahnya suka apabila teman lelakinya cemburu kerana seolah-olah teman lelakinya amat menghargai dirinya. Jangan cemburu buta sudahlah, malas jugak nak layan kadang-kadang! 


11. MATA DUITAN
Jangan tak tahu ada juga lelaki mata duitan atau pun gelarannya ‘lelaki spedo’. Mereka tak kisah nak kikis duit kekasih dengan 1001 macam alasan yang adakalanya tidak logik diterima dek akal fikiran. Kalau kisah perempuan mata duitan kita sudah biasa dengar, tapi kalau lelaki pula yang mata duitan… apa cerita ni?? Takkan masa-masa macam ni keegoan lelaki hilang pulak?!!

12. KOMITED TERHADAP KERJAYA
Susah kalau dapat teman lelaki yang terlalu komited dengan kerjaya. Mereka ni selalu sangat memberi banyak alasan kerja apabila diajak keluar. Kalau keluar bersama, selalu pula bercerita tentang kerja dan merungut sering dibebani kerja yang menimbun. Bukanlah tidak boleh lelaki mementingkan kerjaya tetapi pandai-pandailah membahagikan masa bersama teman wanita. Paling tidak pun, seminggu sekali luangkan masa menemaninya dan lupakan segala hal berkaitan kerja. Bukannya kaum wanita ni tidak memahami kalau teman lelakinya pandai membahagikan masa…

13. PANAS BARAN
Aduiii… masalah yang boleh menimbulkan fobia terhadap seseorang gadis apabila mendapat kekasih yang panas baran. Pantang silap sikit, mahu dihambur segala kemarahannya. Ada juga kesilapan bermula dari diri sendiri tetapi tetap menyalahkan orang lain. Setakat kena tengking boleh lagi diterima walaupun sebal satu badan tapi, bagaimana kalau siap sepak terajang? Kalau nak sepak terajang carilah mereka yang sepadan dan janganlah berlawan dengan kaum yang lemah bang! Di mana sifat bertanggungjawab dan kepimpinan yang ada? Cuba-cubalah kawal kerana setiap dari kita ada barannya, cuma kena pandai-pandai mengawallah. Kalau dah tak terkawal sangat, tak payah bercintalah cik abang oiii!!!

14. KAKI MEROKOK !~~
Ini satu lagi sifat kaum lelaki yang melemaskan wanita. Asyik berasap sana sini, naik lemas dengan bau dan asap rokoknya. Dalam sehari adakalanya habis sekotak rokok. Kalau habiskan duit dengan makan benda berfaedah tak apa juga, ini tidak… asyik menyedut asap yang tidak menyehatkan. Kalau asap tu membawa kesan pada diri sendiri saja tak apa juga, ini tidak… membawa kesan juga pada orang sebelah menyebelah. Kadang2 awek menegur bukannya apa, dia sayangkan kita juga dan tak mahu kita jatuh sakit. Lagipun mereka juga tak nak teman lelaki mereka membazirkan duit dengan merokok....syg oh syg...ke awk xnak baby...?? xtgk ke dkt kotak rokok tu gambar mcm mne.?? xnk baby yee awk..??

15. PENGOTOR
Ada segelintir lelaki sukar nak menyedari diri mereka ni ada yang pengotor. Terutama bab meludah atau membuang kahak merata-rata. Yarkkk!!! Ada juga yang jarang basuh seluar, pakai baju yang sama berulang kali, tidak memakai deodarant dan macam-macam lagi sampaikan badan sudah berbau semacam pun dia tak sedar. Tidakkah mereka ini terasa segan apabila menyedari badan sudah berbau?? Entahlah… hanya kaum lelaki yang bersifat pengotor ini saja yang dapat menjawabnya. 


16. GELOJOH
Kalau bab makan, lelaki ni agak gelojoh. Macam ‘food machine’. Mereka lemas melihat teman wanita mereka makan terlalu sopan tetapi mereka tidak sedar cara mereka makan yang gelojoh juga melemaskan kaum wanita. Sepatutnya, samada lelaki mahupun wanita patutlah makan dengan bersopan. Buat apa terkejar-kejar?

17. PENTINGKAN KAWAN-KAWAN
Sanggup membatalkan temujanji semata-mata hendak bermain bola sepak ataupun menonton WWF bersama kawan-kawan. Lelaki juga selalu mementingkan kawan-kawan dalam banyak hal. Sekali-sekala bolahlah, jangan pula selalu saja memberi alasan hinggakan masa bersama awek smpai xde langsung semata2 untuk menghabiskan masa bersama kawan2. Apa guna bercinta kalau macam tu gayanya? Kalau ada masalah pula, kawan-kawan sebagai tempat mengadu dengan alasan tidak sesuai bercerita dengan si dia. Kalau dah memilih si dia sebagai kekasih, mungkin satu hari si dia juga akan menjadi isteri anda, jadi takkanlah anda selalu hendak merahsiakan sesuatu dari dia. Tak eloklah berbuat demikian, nanti si dia terasa seolah-olah dirinya tidak penting buat awk...erm hopes xdpt lah lelaki mcm ni..tapi aku rase aku selalu kot dpt yg mcm ni...

18. TIDAK TAHU MEGHARGAI
Sukar untuk bertemu lelaki yang tahu menghargai perasaan atau pun perbuatan kekasihnya. Ada pula yang berpura-pura tidak mengambil tahu walaupun menyedarinya. Mereka seboleh-bolehnya mahu si dia terang-terangan menunjukkan sikap meghargai mereka ini. Kalau setakat sikit-sikit atau sekadar kiasan tu, alamatnya mereka akan berpura-pura tidak menyedarinya.sekurang2 nya ucap time kaseh pn dh oke ..


19. PUTAR BELIT
Lelaki ni ramai yang pakar memutar-belitkan kenyataan walaupun ternyata sememangnya merekalah yang bersalah. Bagi mereka, putar belit ini tak mengapa asalkan si dia mempercayai alasan tersebut dan mereka akan terlepas dari kesalahan sendiri. Sekiranya anda benar-benar menyintai pasangan anda, perkara begini seharusnya tidak berlaku kerana apa akibatnya sekiranya si dia mengetahui juga tipu helah anda suatu hari nanti. Kalau anda tak pandai menyelamatkan keadaan, melepaslah anda! jujur lah skit bang pd kekasih aty awok tu...:)

20. SUKA KONTROL MACHO
Peh! Nak dikatakan macho, ada juga yang tak. hancur je yang lebih kot! Terutama bab sikap, mahu lebih gentleman, berketrampilan dan hensem. seboleh2nya mereka mahu menampakkan yang diri mereka lelaki sejati dan ada elemen HERO. Tak perlulah nak merasakan diri anda macho kerana wanita sahaja yang layak membuat penilaian terhadap anda. Sekiranya anda rasa diri anda macho, tetapi pada mata wanita tersebut anda tidaklah semacho yang disangkakan, tak guna juga….
..hehe tu just for pendapat jek lah..sikap2 lelaki yg perempuan xsuke..tapi aku rase lelaki kat luar tu semua baik kan..??? baik ke ?? hahaha ..no komen lah..jgn ade yg serang aku plak nanty..just pandangan..hehe meh tgk muke aku msty aty kowg sejuk alek hihihi...


renung2 kan selamat beramal..:)


Thanks sudi baca habis..Jangan lupa tinggalkan komen dan jejak anda..Jika entry kali ni best.. Anda mesti Like okey ?

"ANA UHIBBUKI FILLAH"

Views
Alamakkkk....toqq aku speaking arab lah plak ary nie kan..hehe..sebenar nye hampir 5 jam aku bermenung depan lapy ni xtahu nak tulis entry ape...pastu tengah duk berangan2 ...aku teringat perkataan tu mase aku sekolah AGAMA dulu...."ana uhibbuki fillah" lebih kurang gitu lah bunyi nye...

sbb ayat tu selalu di guna kan oleh budak yg bajet2 alim kat ma'ahad dlu...sering di ungkap kan pd couple2 diorang..hehe...so ape kne mengene ngan entry kali ni..?? sebenar nye td my Ex ad ctc aku balik.yg dye cakap..dye frust cos awek dye tipu dye ..dye bukak fb awek dye then tgk awek dye couple ngan boy lain..so aku ni menjerit kegembiraan  hahaa xdew lah..aku kesian lah kat dye kan..

pada mule nye aku malas nak layan dye ni..cos menyampah..mane x nye..mainkan lagi perasaan aku...aku dengan mulut jahat nye berkate kepada beliau.." TU LAH AWOK SY DAH CAKAP...DUNIA NI ADa KARMA..so skrg awk rase lah ape yg owg rse dlu.." tapi aku xde lah terus kejam kan..aku bg dye advice..cehh bajet lak..mcm ah aku ni bgus sgt kan..

aku pon ckp lah kat dye..cube awk pkir alek,,ape yg org ckp dlu...awk wt kat owg..skrg awk rase..so skrg ni awk xpyah lah pkir sgt pasal sakit aty tu..awk pkir lah ad jodoh untuk awk satu mase nanti..dan yg paling penting awk sabar...awak chill kan diri awak...jangan nak serabut jek manjang..

pastu dye pon ckp lah...dye cari aku balik sebab aku jek yg tahu semua kisah hidup dye..aku jek lah yg tahu semua sal perangai baik buruk dye...so aku cakap lah..kalo dh cmtu.." AWAK SUJUD LAH" awk mintak dr Dye...sure awk jumpa jalan nye....sampai bile pon awak xkan tenang kalo awk xsujud pada dye..sbb tu awk serabut ..sebab awk bercinta kerana nafsu..

dye dok xhabis2 cakap dye xdew jalan..dye serabut..heh !!~~ aku lak naik serabut ngan perangai BODOH SOMBONG BANGANG !  beliau neh.nek geram lak aku...tetibe dye ckp..dye minat awek bf dye sendiri...kepale otak awak ! ....hubungan dye dah hancur ..sebok nak rosak kan hubungan org len plak..aku lak yg jadi pemarah..xpasal2 setan suke..

aku pon start ar berleter...yg awak pegi kacau hubungan orang kenapa..?xpyah lah nak rosakkan hubungan orang lain...awk tu mude lagi..jangan wt keputusan terburu2...mintak petunjuk dr Allah..ada jodoh untuk awk..jangan lah bertindak kerana NAFSU SETAN LAKHNAT tu !!~hamek kaw...kaw2 aku ceramah...geram lak aku ngan dye ni..

hermm yg plg aku sedih nye..hurmmm leh dye bls msg aku..." ambil aer sembahyang pon aku dah xingat..mcm mana aku nak solat.??" aku suh dye blaja...tapi dye ckp pintu aty xterbukak lagi..ape lagi yg mampu aku tolong..?? ape lagi yg mampu aku lakukan..?? dye dah jauh terpesong..aku xmampu lagi nak bantu dye..

sbb nye aku ni jenis xkuat.nak2 plak dye tu EX couple aku..aku just diam kan dri dan xbalas msg dye..aku hopes satu ary nanti dye akan berubah...capital F SEMOGA KAU JUMPA JALAN NYA.. aku nak sangat tgk dye berubah...

tapi aku xsempat nak ckp kat dye.." ana uhibbuki fillah"..xpew lah semoga dye jumpe cinta aty yg boleh membimbing dye...

sebelum aku merepek leboh panjang.jom kite tgk pic2 cute yg aku curik dr pak cik google..









pas jek aku msgg dye..aku kembali bermenung..amek mood nak tulis blog sebenar nye huhahahaa...aku pon teringat lah dkt some one ni..dlu Ex aku tu lah yg slalu kejut kan aku bangun pagi..tapi pas break..ad some one ni slalu kejut kan aku.yg paling aku tertarik dgn some ni..dye bukan saje gerakkan aku..malah dye jugak suruh aku solat subuh..

memang lah aku akan solat..tp jnis dye ni suke berpesan..terharu lah plak aku kan..tu some one tu...tapi ada lagi sorang plak...aishh !! byk nye some one aku..haha !!~~ xdew lah ..aku kan SINGLE .. 
islam xmelarang kan kita berkawan.,.?? asal kan tahu menjaga batas2 pergaulan sesama kita..yg som one lagi sorang ni..selalu bagi aku advice...selalu ceramah kan aku lah erti kate len..huhu..

dua2 nye sgt istimewa di aty aku...n aku plg rapat dgn yg 1st tu.sbb nye aku dah pernah bwk dye jumpe mak aku..n family aku pon senang dgn sikap dye..yg sorang lagi ni plak..dye nak datang jumpe family aku..tapi aku xbersedia lagi nak bawak dye jumpe family aku..

pape pon ..aku nak sgt ad some one yg berani ungkap kan dr hati.." ANA UHIBBUKI FILLAH"  pada aku  satu ari nanty..tapi bukan sekarang lah..ehhe..aku xbersedia lagi..ehh msty ad yg xtw kan ape mkne nye..ana uhibbuki fillah..kalo xtahu tu leh la pi tye ustazah korg,hehe..oke lah setakt ni dulu entry kali ini...salam..


Thanks sudi baca habis..Jangan lupa tinggalkan komen dan jejak anda..Jika entry kali ni best.. Anda mesti Like okey ?

sahabat tetap sahabat selama nya...

Views
Di sebab kan aku buzy bgai nak gile minggu ni...bukan buzy ape pon..aku bz nak menghafal jalan gi tempat kije...al maklum lah aku ni blur ckit jalan2 bando nie....susah nak egt...tapi kalo dh egt..mang terer lah kan..hahaha...riak lah plak kan.:)

oke sebenar nye aku nak ctew kan keseronokan aku berjumpa dgn shbt2 ..geng2 otai kat sekolah..perosak bangse....hahha..alamak mulot aku xde lah kwn2 aku semua baik2 lah..ustazah belake...ad yg aku kenal dr sekolah maahad lagi..n pndah sekolah sampi ke jengka 16 pon still stu geng lagi..besh awwwww3....

plan ni xdirancang pon....tibe2 ase nak jumpe ..sabtu hari tu kiteowg dh janji nak keluar..egt kan maen2 jek..pastu mereka2 ni dh tgu dkt kfc BP...so aku ngan nor fadzilah pon keluar lah..dlm kul 2 lbh gitu kiteorang smpi BP..ok malas nak introduce byk2...kite layan kan lah pic2 kesengalan mereka..

dlm byk2 sengal nye emen lah yg plg sengal...kentut merate2 sampai satu kfc tu bau...pastu selamber lak dye wat kucar kat situ....hahahhaa...bukan men lagi...sedap sgt aku ngate emen kan..padahal aku pon same naik jek..tapi xde lah plak aku kentot merate cm dye kan huhuhu...



TERSERLAH KEGEMUKAN KAMI SEMUA...che nott tu jek lah yg kurus melidi..yg len dh kembong blake...tapi COMEL ape haha..




tgk emen dh start wat gile..alamak meyrah xnampak lah tepi tu..tieym dh xtw lepas ke mane hehe..:)


alamak spe yg sengal sgt tu...*adei ....teruk tol pangai aku n member2 ni.tapi xpe...aty baik ape kan hehehe..

sian budak kije kfc tu...xdpt nak join lepak lame2 ngan kiteowang..lek ar ecah..nanty kiteowg dtg melawat ko lagik keh hehehe..:)

 bile dh start wt sengal,...maka sengal lah memanjang..:)

layan kan jek lah..tgk puas2 muke kami...suke x..?? xsuke..?? suke aty kowg lah...i dont care hehe..tenks pd yg suke tu eh..:)


dari kiri screen WANIE  yg belakang tu ECAH tengah  EMEN dan yg plg cute TEYHA SAHAJE



pah dan jenab...haha yg baju putih tu aku xegt name dye ape..dye junior kiteowg..



budak KIJE KFC BP..meh dtg rmai2 kenalan ngan ecah hehehe...

meyrah comei...

ATOK AKU !

EMEN2...hey lah ....huhu

suke sgt wanie ngan pah tu...




hihihi puas bergambo kan kan.leh wt kenangan ..tu yg plg penting..kat kfc pon jdik nak bergambo lebih2 kan..kat BP tu ad ape lah sgt....kfc jek lah yg cun pon hehe


senyum sampai mulot rabak..huhu...mang aku suke senyum skg..owg ckp awek mude kan..hehe..sape xnak mude weyy..pape pon aku bhagia bila kamu bahagia....ape jadah xtw ..xd kene mengene langsung dgn kate2 berikut...pape pon aku sentiase doa kan semua sahabat aku berjaya wa fidDUNIA wal AKHIRAT...

SAHABAT SAMPI BILE2..







Thanks sudi baca habis..Jangan lupa tinggalkan komen dan jejak anda..Jika entry kali ni best.. Anda mesti Like okey ?

© Segala yang tercatat di atas adalah hak milik kekal ツ tEyhasAhajE ツ