adaptasi kisah benar ! : INI KISAH KU....

hah meh sini acu nak ctew sikit INI KISAH KU! malam ni mood nak kongsi kan ilmu !


ops ! hahah bukan kisah acu k...tapi kisah kak wardina saffiyah ! pergghhh cam xcaye jek kan acu tulis kisah RETIS !heyyy acu xpernah tulis pasal retis k dlm blog acu..ni 1stime meyhh !! sbb acu sgt terpegun ! sgt terkena..sgt terkesima ..sbb acu suke sgt dia ni ..


HOHOHO kenal xsape tu..?? aishh tipu lah kalo xkenal kan...macam acu x..?? haha oke malas nak mengarut2..jom IKUTI..

   " YOU ARE WHAT YOU EAT..YOU ARE WHAT YOU READ "

"saya rasa leceh nye nak sembahyang...tgk buku-buku yg sy baca ini..they are so free..remaja2 ni pkai baju sesuka hati.,..buat sesuka hati.seolah2 mereka gembira "

jadi bila sy besar ni..ada org tye nak jadi model ke..?? tapi mak saya xbagi..so saya curi2 kat belakang dia..mula lah episod saya sebagai seorang model..tapi mak sy dpt tahu "

" KETIKA ITU PAKAIAN SY SGT MENJOLOK MATA..mak sy menangis dye malu sangat..mak sy pasrah dah xboleh ank buat apa..sbb sy ni degil..dan mak doa sy tdk menang dewi remaja.."

" kemudian bermula episod saya sebagai seorang pelakon ,makin di kenali..dan sy di puncak populariti...byk pengajaran yg sy beljar dari melihat orang "

"sy masih ingat sewaktu sy trun drp bus tu...dkt madinah..sy TERGAMAM ketika melihat masjidl haram .tgk kaabah...sy terdiam kat situ...mencurah2 air mata...dan semasa solat pon sy menangis tidak henti."

"drpd situ sy berjanji ingin menjadi seorang muslimah yg baik...dan dri situ sy rasa satu titik permulaan yg berbeza ,.."


"saya tdk tinggal solat..sy belajar ...sbb bacaan solat pon dh lupa..sy baca balik..saya belajar dan fahami makna "

"saya nak mula hidup yg baru dan permulaan tu sy ingin mencari ilmu..."

" saya ingin menzahir kan cinta sy kpd Allah,bukan sahaja pakai tudung terus tetapi sy telah perbaiki solat sy dahulu..kemudian saya rasa tdk cukup..dan lepas itu sy nak tunjukkan bahawa sy benar2 berubah "

"salah satu cara menzahirkan melalui pakaian lah.." BECAUSE NAK XNAK..ORG AKAN MENILAI KITA MELALUI PAKAIAN KITA"..pakaian kita ini menzahir kan siapa diri kita"

"saya mahu dikenali sebagai wanita MUSLIM ! "

"perasaan untuk di gambar kan dgn kata2..terlalu byk..sy pertama  sekali bersyukur..dan berterima kasih kpd Allah dgn rahmat NYA..."

"setiap hari saya berdoa.."YA ALLAH YA TUHAN KU JGN LAH KAMU TARIK HIDAYAH KPD KU..SETELAH ENGKAU BERIKAN AKU HIDAYAH.."

"dan yg plg menakut kan saya .apabila Allah memilih org2 untuk berubah ini...maknanya ada org ni memang you buat apalah dkt dia..you ckp mcm mane lah dkt dia...tetapi telah di nytatakan dlm Al Quran..mereka akan buta ..mereka akan pekak...you ckp baik mcm mana pon.dye xboleh nak dengar..mereka xkan faham ..mereka xkan nampak benda yg baik "

"Alhamdulilah sy nampak...Allah tidak biarkan sy terus terpesong "

"insiden yg sgt membuat sy sedih...apabila sy mengambil keputusan untuk keluar rumah...ibu sy sedng menangis di tingkap.dan dia tengok je saya.dan sy berkata " I DONT NEED YOU..saya boleh cari duet sendiri..saya seorang model "

"macam2 orang kata dia...anak ustazah macam itu..dan sy percaya ..keranan kesabaran dia..kerana doa nya..maka sy berubah seperti hari ini ..kerana DOA IBU SY lah..dan semesti nye org yg paling gembira ketika sy berubah itu ..ialah ibu saya "

"KALAU ORG BERUBAH SIKIT PON..KITA KENE SUPPORT ORG "

"kita kena kawan dgn org2 yg baik..sy percaya JIKA SEKIRANYA KITA INGIN BERUBAH MENJADI ORG YG LEBIH BAIK...MAKA ORG2 YG BAIK JUGA AKAN bersama-sama dgn kita.. "

"sy cukup bertuah sekali kerana sy di kelilingi rakan2 yg baik...MAKA ALLAH HANTAR KAN SEMUA ORG2 YG BAIK INI untuk menjadi kwn sy "

"sape yg mengambil jalan Allah ..xkan pernah menyesal..sy tdk pernah sama sekali menyesal dgn keputusan yg sy ambil..sy cukup bhagia "

"what ever happend Allah give me the best..i trust Allah "

  
p/s : hoh tenks pada member acu yg tag video ni kat acu..alhamdulilah acu suke sgt tgk video ni..tenks 4 support to all friends,,sentap x tgk video ni..?? xsentap lagi..pkir lah di mana diri anda sebenarnya..sbb kak wardina sendiri cakap..dlm ayt Al Quran dh tertulis "you buat apalah dkt dia..you ckp mcm mane lah dkt dia...tetapi telah di nytatakan dlm Al Quran..mereka akan buta ..mereka akan pekak...you ckp baik mcm mana pon.dye xboleh nak dengar..mereka xkan faham ..mereka xkan nampak benda yg baik "  

sumber gambo dan video dari pak cik google..dan nenek utube ;) !


Thanks sudi baca habis..Jangan lupa tinggalkan komen dan jejak anda..Jika entry kali ni best.. Anda mesti Like okey ?

Comments
5 Comments
style='overflow:auto; width:ancho; height:200px;'>

5 ulasan:

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

kisah baik ..xsemua akan ikuti,....alhamdulilah....

Unknown berkata...

Assalam, blogwalking here... baca entry nie ebat gak...

http://ikhwanmencarinurillahi.blogspot.com

http://belogbudakbakau.blogspot.com

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

tenks awk budak lanun ! :)

maya anis berkata...

hebat!

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

maya sape yg hebat tu...?

© Segala yang tercatat di atas adalah hak milik kekal ツ tEyhasAhajE ツ