syukur alhamdulilah...

Views
Segala nye dh terbongkar dgn pengakuan iklas dye sndri...mang dye dh ade pengganti...xpla....aku ni pon dlm redha xredha...spe xskt aty kan..?? spe xskt jiwe kan..?? pengalaman sgt mendewasa kan hidup aku...jodoh dan pertemuan di tgn tuhan...aku di smping nya ..hanya sebagai sndaran..

wanita mana yg sgop berkongsi kan kaseh..?? belum bersatu lagi dh mntak yg bukan2..dh mintak due2 org skali..egt aku ni tunggul ape xdew perasaan cemburu.....dulu mungkin ya...aku ya kan aje ape yg dye mahu..aku turut kan saja...

bila dye mntak maap...dgn mudah aku maaf kan..tapi kali ni aku betul2 tersentap..xsangke mcm ni rupe nye akhir kisah aku dan dia..setelah sekian lama xctc...tadi bleh plak aku ckp call ngan dye...

xplah aku terima ni sebagai satu dugaan...bwu skit jek kot..mgkin lps ni lebih byk dugaan yg aku perlu hadapi..owg yg nak mendekati Allah..org yg nak berubah...mgkin byk dugaan yg Allah akn berikan...tp aku yakin..

satu ary nanti jika aku betul2 berani hadapi dugaan ni..aku akan dpt ganjaran dr Allah S.W.T..hurmmm tiada peneman pantai kalo bukan ombak..pas aku ckp call  ngan ex aku..mang aku down sgt2...

hahah tipu lah kan kalo aku xmenangis kan..tipu lah kalo aku xcemburu kan...tapi kekuatan aku ialah Allah..aku dh xd tmpt nak mengadu...pas letak call aku terus amek aer smbhyg..aku solat hajat...aku solat istikarah...

aku mohon di berikan jalan...aku mohon diberi petunjuk...alhamdulilah aku oke sedikit..selama ni aku jahil...ade mslh pon..maseh xegt nak sujud pada Allah..tapi mlm ni aku betul2 sakit..slps slasai solat..

hati aku teringat pada cik ombak aku...aku call dye...dye baru selesai solat subuh...1stime aku ckp call ngan dye..suare lembut..lembut seperti ombak yg beralun..ahhh !~ aku tenang...mang aku sgt tenang dgr suare dye...

aku xtw knp ..aku selesa ..dan senang mengadu ape yg aku rase kan..smpi aku nanges dlm call...aku xpnah nanges dpn2 lelaki dlm call..aku xpnah nanges ...tapi aku xtw knp aku xkuat sgt..selain Allah..dye lah owg tgh yg selalu memberi nasihat kpd aku...

semua nya aku cerita kan...YA Allah..sgt tenag dye jwb segal persoalan aku..kata2 nye penuh dgt semangat...ombak...adkh awk insan yg di hantar oleh Allah supaye mmbawa sy ke jalan yg benar..??

ombak..sy maseh xdpt petunujuk itu...persahabatan kita kali ni sy rse sgt lain ..tapi sy xberani nak luah kan dlm call..sbb  sy sgt tahu kekurangan sy .berbanding dgn awk..seboleh nye..sy ingin berjumoa dgn awk..sy ingin mengenali awk dgn lbh dkt..

ombak..knp begitu tenang menyapa hati pntai..knp begitu mudh ombak membiar kan aer mata ini terhenti..knp mudah nya kau kembali kan keceriaan pantai..?? ombak knp kau hadir saat aku memerlukan...penawar duka lara...ombak...

ombak...
adakah ini takdir..ingin sekali aku bertemu...tapi sudi kan kau menerima ku mnjadi kan aku sebahagian dr hidup mu...

menjadi kan aku yg terindah dlm hidup mu...

IKLAS DR PANTAI UNTUK OMBAK:
ombak xpernah mungkir
akan janji kpd pntai
dan pantai xpernah bosan
menerima pukulan ombak saban waktu
walaupun pantai sering berubah
walaupun ombak sering bertukar haluan
namun pantai tetap pulang ke pangkuan
kesetiaan pantai dan ombak penuh keiklasan
bukan sekadar menuruti satu fitrah dan suratan
pantai xpernah putus rayuan nya..
mendambakan kehadiran ombak di sisi slalu,
menghiaskan drinya dgn jalinan indah buih2 ombak
melagukan untuknya nyanyian cinta penuh gelora,
jika tanpa ombak
pantai pasti kesuraman dan terus sepi tanpa pengunjung
ombak xpernah lupa kekasih nya pntai
yg menjadi tepian pelepas rndu terpendam
yg menjadi pemanjaan ombak di hujung kembara
yg menanti nya penuh rela tanpa curang
jika tanpa pantai
ombak pasti kehilangan tepian kasih dan
kan terus kematian punca arah haluan
dan sering tgn2 kejam
mengonak sekuntum kebahagiaan itu
namun ombak dan pantai tetap sabar
menahan gelombang dan pawana
walau sering mereka tersiksa


tanya sang siput pada batuan :
Apakah ombak kasih nya tiada berbelah bagi??

jawab batuan:
aku menyaksikan tautan cinta mereka
namun kasih sejati keduanya
tak mungkin aku pisah kan
dan mustahil aku bentengkan..

tanya sang ikan pd nelayan :
Apakah ombak kan pulang nanti?

jawab nelayan :
aku xpnah lihat kecurangan itu
malah aku sentiasa bersama ombak
pulang menuju pantai tanpa perlu aku arahkan..

tanya sang camar kpd karang laut :
Aku terlalu cemburu kpd mereka

jawab karang laut :
mereka adalah sepasang kekasih
yg slaing memerlukan
kerana tanpa pantai tiada lah ombak..
dan tanpa ombak siapa lah pantai..

hanya ombak yg mengerti...YA Allah...hadir kan ombak dlm hidup ku..yg sentiasa setia menghempas pantai..AMin
Thanks sudi baca habis..Jangan lupa tinggalkan komen dan jejak anda..Jika entry kali ni best.. Anda mesti Like okey ?

Comments
2 Comments
style='overflow:auto; width:ancho; height:200px;'>

2 ulasan:

Nafisah Ruslan berkata...

setiap dari kita pun ada masalah. tempat rujukan paling utama ialah Allah. semoga Allah membantu masalah awak..

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

tenks awk...sy harap kan petunjuk itu...shbt je mampu jadi kan semangat sy kembali pulih.

© Segala yang tercatat di atas adalah hak milik kekal ツ tEyhasAhajE ツ