bawa diri ...mungkin itu yg terbaik..

Views


14 november..?? ntah lah ..aku sendiri pon xpasti ape  yang aku buat ni betul ke x... selama 5 bulan aku berblog ni..macam2 perangai manusia aku dah jumpa... dan dalam masa 7 hingga 8 bulan ni..dah macam2 berlaku dalam life aku..

cukup menyakitkan..ah sape pernah peduli kan..?? sampai ada dah jemu baca kisah aku kat dalam blog ni..?? aku dah xpeduli..aku dah nekad ..ni lah cara terakhir aku..aku mungkin stop berblogging...

Ya mulai hari ni..aku nak rehatkan diri aku..cukup lah selama ni..aku cuba bangun aku cuba kuat kan semangat aku...akhir nya aku xmampu lagik untuk bangun..apetah lagik berlari..

Semua nya kerana CINTA YANG XPERNAH ADIL UNTUK AKU....aku dan dia..? saling menyanyangi suatu masa dahulu..

Makan pakai aku..semua nya dia bagi..sampai selipar pon dia bagi pada aku..pelik kan hubungan kami..?? 3 tahun...? bukan sekejapkan..kemana aku pergi mesti ade dia...semua orang tahu tentang hubungan aku dan dia,,

Tapi semenjak aku sambung belajar..hubungan aku dan dia semakin renggang..bukan sbb aku curang..tapi aku xtahu kenapa hati dia boleh berubah dgn sekelip mata...kau org tahu kan camne perasaan saat di tinggal kekaseh..??

Nak pulak waktu tu kau tgh syg dye gile2..kau tgh rindu nak jumpe dye..tibe2 dye mntak break dan berlalu pergi.tanpa belas kasihan..?? kau tahu kan sakit nye cmne aku rase..?? ah mungkin ade yg xpernah rase ape aku rase...

Aku merayu..aku menangis macam org gila..tapi dia..?? dia ketawa..?? dia diam...dia pergi..?? ko tahu ape aku rase..?? aku rase lebih baik aku mati dari terima semua ini...aku lah orang yang paling seksa time tu... pernah tgk vdeo klik ada apa dengan mu by peterpan..?? macam tu lah aku gaduh teruk ngan dye...xkire dh time tu..kalau ade pisau..due-2 boleh mati aku rase..

baru dua bulan aku break off dgn dia..ayah pulak pergi..yup Arwah ayh pergi..



Ko pernah rase ape aku rase..?? dalam satu masa aku kehilangan dua orang yg sangat2 aku syg..sangat2 aku CINTAI...hurmm sakit kan...

Ape yg aku lakukan saat itu...?? aku tiade sesiapa...aku memang tidak kuat...cuma yg ada saat itu yang aku yakin  hanya Allah...haha jahil kan kita sebgai manusia..bila dah jadi macam ni baru lah nak ingat pada -Nya..aku serah kan segala kedukaan ini pada nya..sbb aku yakin...TIADA DUKA YG ABADI SELAMANYa..

Selama enam bulan aku berdiam diri...aku cuba mencari kekuatan aku selama enam bulan itu jugak lah aku mule meluah rasa di dalam blog ni....sepanjang waktu praktikal aku...hidup aku terasa kosong...sehingga lah suatu saat ada insan yg seringkali mengikuti kisah hidup aku..seringkali memerhati aku..

Saat itu...kehidupan aku bagai ada sirna baru..yg mula bercahaya...hubungan aku dan dia menjadi lebih serius...aku cuba memberi kaseh sayang ini.tapi aku xdapat menipu hati aku...hati aku masih untuk yg lama..aku cuba menepis dalam2...aku cuba TANAM kan rasa cinta aku buat insan yg benar2 menghargai aku..


TApi ternyata ..aku xmampu....aku cube .maseh mencube...tapi dalam aku cuba menyayangi nya...dia pula yg membuat aku terus rasa curiga...Akhir nya sirna yg kian memancar..kembali pudar...hidup aku kembali kegelapan....

Down..cuma itu yg mampu aku gambar kan diri aku aku..saat org yg aku syg..lebih mementing kan dunia maya ini.dari diri aku..aku membuat keputusan untuk memutuskan hubungan ini..kerana aku takut andai nye...semakin lama aku dan dia..dan telah ku tanam rasa syg itu..aku takut nanti aku kecewa sebgaimana aku menyayangi insan sebelum dia...


Cukup lah selama ini aku menangggung derita...ape yg aku dapat..? akhirnya aku jugak yg sakit...dalam keadaan aku cuba bangkit semula..si dia yg dahulu sgt aku sayangi muncul kembali selepas sekian lama menghilang...??

Aku akui...aku tidak nafi kan..aku sangat mencintai nye..aku maseh merindu kan nya,......aku syg dia sangat-2.. dan dalam masa yg sama dia pon masih syg kan aku..cume beZa nya....dia sudah mempunyai pegganti....tapi dia juga seperti aku tidak boleh menyayangi kekaseh nya seperti mana dye menyayangi aku...cuma kasih nya pada aku tdk sekuat dahulu..

Tapi aku..? same mcam dulu..semakin aku lari..semakin dia datang kejari aku..kenapa dye selalu hadir saat ....aku rasa rndu ini tiba-2 berdebar dalaM dada aku.? betul ! perasaan ini hanya hadir..hanya aku dapat rasa bersama die...dgn org lain aku couple..aku xpernah rase macam ni..

Hurmmm berkali-kali aku suruh dye pergi dari hidup aku..berkali2 jugak dia kembali hadir saat aku rindu kan dia..mcm mana aku nak tepis rasa rindu ini..bagaimana aku nak tepis rasa keperluan ini...

Tak mengapa kali ini..biar lah aku pula yg membawa diri..biar lah aku yg sepi kan diri...aku korban kan rasa sayang ini untuk kebahagiaan kau dan dia..

Aku perlu korban rasa kaseh ini..kerana dia lebih berhak memilikimu..aku seringakali doa kan kebahagiaan dri mu..dan ternyata doa aku termakbul..kau bahagia kan sekarang syg..?Aku sekarang belajar untuk senyum..aku belajar untuk ketawa bersama kau..Aku akan belajar...aku akan belajar untuk pergi jauh dr kebahagiaan kau..

Siapa aku untuk berkongsi kebahagiaan dgn kau.?aku akan belajar semua itu..bila aku sendiri......pesanan terakhir aku..selalu lah jaga diri...jangan mudah mempercayai insan yg sgt kau sayangi...kerna satu masa aku xmahu di sakiti..

Sayang andai kau baca bingkisan ini....ini adalah kata2 terakhir sebelum aku pergi mencari ketenangan ilahi...Aku ingin belajar melupakan mu.

INGAT lah segala pesanan terakhir aku tadi....biar pun kau mungkir janji untuk berpisah dgn ku.jangan sesekali kau mungkir janji ..membuang segala pemberian aku....kerana itu semua kenangan kita...barang2 kau bagi aku..baju..kasut....jam....patrick...minyak wangi...dan banyak lagi..semua nya aku simpan...

Sebab tu janji kita dulu..walaupon kita dah xde pape...aku nak kau dan aku simpan semua tu..sbb tu tanda hubungan kita,..dan yg paling aku sebak...yg selalu buat aku mengalir aer mata..saat terpandang cincin perhubungan kita...simpan taw syg....aku taw ko masih pakai cincin tu kan..?? gambar-2 kite selama 3 tahun aku kumpul dlu..aku maseh simpan elok..

Bahagia kan kekaseh kau...jangan pernah kau sakiti dia ,..mcm mana kau sakiti aku dlu....Aku sentiase rindu kan kau..aku sentiasa sayang kan kau mcam mana suatu ketika dahulu kita jumpa...

Buat kawan2 bloger..acu mntak maaf..sbb terpaksa stop di sini..mungkin acu akan kembali lagi..jika acu dah jumpe kekuatan itu...sesape yg rapat dgn acu tu..just call acu k..sementara acu maseh pakai num lame acu tu..

Acu akan kembali semula pada hari kelahiran ACu yg ke-20 tahun..insyaalllah ada umur kita jumpa lagi....Acu akan rndukan korang semua...ke mana acu pergi..xperlu lah tahu....Acu pon ingin sendirian...

untuk awak SAYA BAHAGIA KENAL AWK DAHULU..SAYA AKN CUBA LUPA KAN awak..tapi saya xkan pernah lupe kan perhubungan lalu...maaf kan aku semua....aku xkuat lagi... hurmmm...maaf sekali lagi....





awak...awak ingat lagi tak..awk ckp nak bina pondok kecil untuk tinggal bersama saya..awk ckp ..awk nak hidup bahagia dgn sy ... even time tu kita hanya duduk di pondok kecil..dan awak jugak janji yg awak akan syg saye ..selagi sy maseh syg kan awk..tapi tu semua janji kan..dan paling sy xboleh lupe...awak selalu bagi sy cekelat  H.A.C.K.S !









Thanks sudi baca habis..Jangan lupa tinggalkan komen dan jejak anda..Jika entry kali ni best.. Anda mesti Like okey ?

Comments
21 Comments
style='overflow:auto; width:ancho; height:200px;'>

21 ulasan:

APi berkata...

jangan biarkan kekhilafan lalu pematah semangat..

^^eKaTiKaH^^ berkata...

huuh, banyakkan bersabar ok.. semuanya ade hikmah :)

kim heeruul berkata...

bersabar..mungkin org yg betul2 blom muncul lg

Sinichi Edogawa berkata...

beb.. ta mo r down gini.... lek k acu... afiq ade... hoho.. pape msg jerk k...

YNA berkata...

sabar dear..

akak pernah rasa sakit nie semua, malah jauh lebih hebat..

bila Allah ambil sesuatu, DIA akan berikan kita yg lebih baik.. bezanya cepat atau lmbt je :)

amy syahirah berkata...

ya Allah..betul2 sebakk sngat..acu, harap tabah ok..ini dugaan,Tuhan xkan duga hambanya melainkan dengan kemampuan hambanya sendiri..acu prnah dgr x org ckap "kdg2 Tuhan sengaja hadirkan kita dgn org yang salah sebelum kita bertemu dengan org yang tepat utk diri kita sndiri"..Dia dh rencanakan hidup acu dan acu akn dpat lihat hikmahnye nanti..

sy suke cara penulisan awk =) keep it up!

Mawar berkata...

sy pnh ase sume ni..n sy pnh cube utk syg org laen yg lebih menyanyangi sy..tibe2 ex tu kembali..same la sperti awk ceritekn..tp ape yg sy wat, dlm keadaan sedih sy btau ex "maafkn sy, sy pilih org yg menyayangi sy, sy menerime diri sy seadanya, n sy rasakn mampu menjaga n bimbing sy dgn baik"..pastu sy bwk diri mcm tu..cube pupuk rase cinta n syg pada yg baru..alhamdulillah sy lebih bahagia skrg..

pasti akn ade yg lebih baik buat diri awk..xkn rugi jika kite sentiase bersabar..sbnrnye, inilah waktu Allah menguji kite utk die anugerahkn sesuatu yg lebih baik buat kita..pasti akn tiba detik itu..teruslah bersabar.. =)

cik nAdyYa ツ berkata...

sdehnyeeee T___T

Asningtiyas Nasdja Putri berkata...

erm.. tersentuh hati putri ini...
:'( hurmm

cik adda berkata...

acuuu..sabarr..i miss u ... ko deaktif fb ke ke dear/?????ape2pon sila tgk twitter..aku ada post smthing

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

hahah gile aku dh lme xon twiter.aku deactve semua fb aku..tgl yg ni jek adda..huwaaa mis u to 3 4 5..ah over lak aku kah2

fierul berkata...

bykkn bersabar ye ..

faizulosman berkata...

dalam hidup ni bnyk cabaran... lg bnyk cabaran lg bnyk kekuatan diri kita kumpul... dr situ jugak kite dididik untuk tabah dan sabar dalam hidup...

menurut islam org yang memungkiri janji adalah orang munafik... sebagai nasihat jika kita tak mampu lakukan jangan berani berjanji... kerana janji boleh memakan diri...

http://mohdfaizulosman.blogspot.com/2011/11/tg2km-kembali.html

fa berkata...

sabar byk2 au.. fa tahu pedih sgt perasaan tu.. try bgn semula n kalau sedih jgn dipendam.. nangis je au.. fa doakn semoga acu tabah n kembali ok.. ^^

CekbOlat-bOlat berkata...

cedey ahhh ! acuuu syg.. =.="

H.A.C.K.S = Hanya Aku Cinta Kamu Seorang..

kim heeruul berkata...

rply from my entry

Gua pergi smlm 28 nov isnin .^^

hyz berkata...

sabar ye... biar masa mengubati hati kamo...

Spark Santai;;;;;.. berkata...

sabar je lar..pasti ade hikmahnya...berdoalah selalu..:)

Karbon Kopie berkata...

Allah temukan kita dengan org yg salah sebelum kita dpt org yg lebih baik. Semua adalah ujian. Allah takkan uji acu dgn ujian yg acu xleh tanggung.

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

tenks semua :)

fiQ'Ra berkata...

Salam geng fiQ’Ra yang mas kasihi ◕‿◕
Kad blogger yang baru sudah siap..
Boleh ambil dekat sini eh ◕‿◕

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.295746950466313.70156.257419187632423&type=3

© Segala yang tercatat di atas adalah hak milik kekal ツ tEyhasAhajE ツ