keja gila saat putus cinta !

Views
TOLONG BACA DGN PENUH PERASAAN:

hek eh..!~ ada acu kesah..?? sesedap jantung beliau mengeluar kan status begitu..ingat gua xda perasaan kah.??saat membaca status lu..aty gua bagai di ragut2 umpama kambeng meragut janggut !~...

sila rujuk status FACEBOOK !



bawah ni status beliau yang ala2 ustad pilihan ! yg telah meragut aty gua...


tengok gua balas apa..??  lalu terus memblock fb beliau.......pernah mengalami situasi putus cinta..?? ade gua kesyah..?? baru sehari gua xangkat call lu..gua diam diri..macam ni pulak jadi nye...ya!~ lu kan  baik,.sebab tu gua suka buat kerja gila...

tahu tadi..?? saat gua membaca status beliau..gua terus berlari-lari anak (bajet filem hindustan!) ..keluar ofice..lalu menuju ke arah kambeng gua..lalu gua pasang kunci..lantas kambeng gua berbunyi..dan gua pon masuk gear..terus memeecut menuju ke highway dengan kelajuan 140km/jam...*gua mengucap dulu ape..?? skurang2 nya xmaty katak kalu eksiden dengan gajah pon .!~ grr

itu lah salah satu tabiat buruk gua saat putus cinta..gua suke bawak moto laju2...lantas itu ! gua terus memecut sehingga bertemu dgn gajah yg di maksud kan ..saat trafigt light sedang merah menyala..dengan selamber nye gua lalu..lantas gajah terkejut dgn sikap gua.....gajah pon mengeluar kan bunyi yg sgt membingit kan..saat itu haiwan2 lain membunyi kan suara yg sgt pelik..?? kau xpaham jom tgk gambar ni..


klik gambar untuk wajah yg lebih jelas..

kau dh phm kan gajah itu ape...?? selepas kejadian berlaku..gua pon terus kan perjlaan lagi..lalu gua terjumpa lori sampah yg sangat mendamai kan aty gua..gua terus menurun kan kelajuan kambeng gua...sehingga 60km/jam...gua mendaki bukit bersama alam flora di hadapan..pernah byg kan saat alam flora berada di hadapan moto anda saat mendaki bukit dengan perlahan lahan ..?? ah sangat indah saat menikmati keharuman alam flora tersebut.. aty gua sgt tenang saat melihat bontot lori itu....


TERIMA KASIH KEPADA UNCLE YG BAWAK LORI TU...gua terharu gila dgn keharuman nya..masih terngiang2 di bulu idong gua saat menulis entry ini.,..

sesampai nye di rumah...gua berhenti kan KAMBENG gua..lalu menekan loceng bertubi - tubi...saat itu mak gua keluar lalu berkata " KAU GILA TALAK KAH APA..??" <------ rekaan semata2..lalu gua pon menolak moto memasuk ke garaj rumah dlm keadaan yg tidak meloya kan....

lantas gua pon teringat saat gua putus cinta suatu ketika dulu..ia nya berulang kembali hari ini..tragedi oktober semalam belum lagik berakhir..membuat kan gua rasa nak terjun lombong di belakang rumah...menggaya kan aksi kuak lentang..lalu mak gua pon berkata lagi " kau ni kenapa..?? dah lama xmakan penampar aku..??" <-----  rekaan semata-2....


gua pon pergi ke dapur mencari sepotong nasi untuk di jamah ...kalau dulu gua suka lepak kedai mamak carik ais kream mamak..*ah otak kau ..kuning ajek..! ..gua memang suka menghabiskan sisa-2 hidup gua di kedai mamak hamzah KARAK LALUAN PUAKA..menikmati ais krim vanilla febret gua.

oke lah sebelum gua merepek lebih panjang ..jangan tiru semua AKSI ini di rumah...di luar rumah xpa..bagi sesiapa yg putus cinta..jangan menanges..kalau kau menanges pon bukan BALAK kau kesyah..so amal kan kerja gila ni..confirm hidup lu orang bahagia mcm gua...XCAAYa..?? oke boleh tampar muke lu orang laju2 sekarang...so baru lu taw ape erti KENIKMATAN !~

pesanan akhir pihak penaja : GUA KEMBALI SINGLE.!~


PENAT JEK GUA EDIT PIC DIA TADI...











Thanks sudi baca habis..Jangan lupa tinggalkan komen dan jejak anda..Jika entry kali ni best.. Anda mesti Like okey ?

Comments
27 Comments
style='overflow:auto; width:ancho; height:200px;'>

27 ulasan:

husnazahidi berkata...

insyaALLAH..yg lbih baik mnanti..=)

meisnani berkata...

kakak.... jgn la giler smpai cmtu...
urmm cube korek2 taik hidung n kire ade bape sume.. tu kan lagi selamat...
wakaakaka... lek la kak... org law the ta nak, sume hukum hakam keluar...
mcm nani, 6bulan dye senyap siap ley kapel ngn org len lg..
law pmpuan tu ta cari memang nani kene tipu le jawabnye..

CekbOlat-bOlat berkata...

HAHAHA.. lawok gk cter acu nih.. alo acu.. jgn la marah2.. lek-lek.. ade yg lebey baik :) buat acu..

teratak hati berkata...

tak tau la nak ckp ape kn,x penah putus cinta lak,x pe la,jgn nangis tuk dia,dn jgn mmbhayakan diri sndiri,nnti x psal2 nyawa mlayang sebab org tu kan rugi jek..

saya tag teyha tau:

http://suterasyifa.blogspot.com/2011/11/masa-untuk-membalas-tag.html

teratak hati berkata...

tak tau la nak ckp ape kn,x penah putus cinta lak,x pe la,jgn nangis tuk dia,dn jgn mmbhayakan diri sndiri,nnti x psal2 nyawa mlayang sebab org tu kan rugi jek..

saya tag teyha tau:

http://suterasyifa.blogspot.com/2011/11/masa-untuk-membalas-tag.html

cik adda berkata...

i know how u feel acu..dulu adda lagi terok tau..org tgal berbulan2,baru tau die dah ada org lain.and si dia lebih pilih pempuan lain sbb DUIT..better cry cry cry and pray to the god,nnti Allah akan tunjuk cara n automatik bg ketenangan dlm hati..adda benci sgt2 laki yg bajet ayat alim jaga iman la wtf la,kalau btol2 alim,xde nk kapel..
ITU ALASAN..go on with ur life babe..u will met smone else out there more better than him

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

husna : xpe lah..acu bukan jenis yg memilih..asl kan leh jga acu n xrosak kan acu sudah..xdpt yg baik pon acu dh oke..xkesyah lahhhh jnji bhgia..

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

mesnani : hohoho suka2 kau ckp akk gila en..mane ade gila lah syg..akk oke jek..kalau x oke dh lme akk nanges ..huhu akk dh lah cengeng

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

emy syg ! : mana ada acu marah..acu suka apa....?? tgk bkn selalu dpt hirup udara segar dr alam flora...time kaseh sekali lagik buat pakcik alam flora..muahh lah !

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

teratak hati : punye lah semangat tag gua...koh3 sampi due komen gitu...hihihi mane ade acu bhya kan dri..ni cume pesanan rgkas buat org ptus cnta...semua ni spontan serta keseronokan idop....

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

adda : tenks my dear friends..bagi acu..kali ni acu dah xde perasaan nak nanges2 ni.yg 3 tahun dulu tu ..memey acu syg gila.kali ni acu lebih suka ..PUTUS CINTA IS FUN !! thats time lahh kita nak mencuba ape2 yg pelik..tapi jgn smpi minum racun tikus...kih3...

♥ p a a n i ♥ berkata...

ada lg yg lebih baik..dun wory :)

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

paani : hohoho xde hal lah ..

Ku Azhar berkata...

sabo2.....

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

gerammmm !!~ xleh nak sabor dh abah

Farrah yong berkata...

sabar la ek ? aku kena lagi teruk weyhhh .

truskan hidup . ingat .

ALLAH SWT sentiasa gan kau .

kuatkan iman tuu . jgn sebab lelaki ko nngis cengeng semacam .

melainkan dia da sah jadi suami kau ;)

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

farah : jhohohohoho mana ada acu nanges...zaman bila nanges2 bila putus cinta neh hehe...tu zaman jahiliah dlu...kih3...skg rse putus cnta itu adalah saat yg di tunggu2 ahhahaahaa

ct kamaliah berkata...

http://ct-kama.blogspot.com/2011/11/segmen-kenali-diriku-by-acuteyha-10_02.html

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

:)

hyz berkata...

mcm2 la org bercinta ni. hek3..

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

hyz !~ heypppp tu DUNIA SEMATA - MATA jgn nak caya sgt huhuhu

Halimatun Sa'adiah berkata...

cm2 ek org putus chenta...
cari yg laen je la..hehehe

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

hahah tu lah sal..skg ni dh xheran dh huhu..biar kan.

yusraydah amani berkata...

acu...yng pertndgn 10 hRY 10 PERKARE TU DH XDER ERK?sian acu...sbr k

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

hohoho xleh nak sbor dehh..grrr

Azzah berkata...

sabar yer dear,tapi serius lawak baca entrynya walaupun ada terselit jugak sedih skit2..:)

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

azzah : haha bile bace balik..rasemcm bdoh jek ikot blkang lori sampah tu hahaha...adeyy

© Segala yang tercatat di atas adalah hak milik kekal ツ tEyhasAhajE ツ