sEnyumAn bloger HEBAK...

Views

Okey kenapa tajuk entry hari ni senyuman..?? ntah lah xda motif pon....just xtahu nak wt entry ape...?

Semenjak peristiwa dua hari lepas...acu memang xde mood langsung..acu banyak blogwalking jek...publish pon dah jarang kan..sape pon xpernah perasan...sebenar nya acu mencari kekuatan kembali...

Cube renungkan kate2 bloger hebak kita..?? LYSA FAIZUREEN...kita menulis ni..bukan nye asek nak ctew pasal masalah cinta kita kan..? kite menulis kita ada tujuan kita sendiri..

Semenjak Acu buat keputusan putus kan hubungan tu...acu cube mengambil nasihat PEDAMBA MAWAR..kita bercinta xboleh berputus asa....terus kan mencari..yup !! PM..acu memey xkan putus asa...sbb acu anggap ni semua sebagai ujian...

sape xnak jadik macam pasangan abah KU AZHAR kan..?? dgn kekaseh ibu nya....semua nak lelaki sweet macam beliau...haha tapi ntah lah..acu xpernah lagik jumpe lelaki se sweet dye ...dengan ikan gapi peliharaan nye...hurmmm cube mencari kegembiraan...cuba mencari semangat...

ACIK IZHAR SABTU...ckp..xboleh salah kan cinta pertama..? eh ape kena mengena pon  acu xtahu..tapi acik adalah salah sorang rakan blogger acu yg sgt baik...suke dgn care dye...sabar menanti cinta insan yg mencintai ILAHI....begitu jugak acu...acu mencari-2 lagi insan yg benar2 jujur dan ikhlas..hurmm

Nak ckp acu terlalu memilih..xde pulak acu pilih yg kacak2..acu terima ape ada nya...tapi bak kate si OMBAK..kalau kita nak org paham kita...kita kena paham org lain dulu..acu cube pahami org sekeliling..tapi ape yg acu dapat..?? semua nya kecewa...

huh !~ semua nya CINTA...BOLEH X ACU NAK CKP..? acu bosan dgn cinta..?? ops!~ ingat kata-2 PM  tadi..jangan pernah putus asa ujntuk mencuba...acu nak jadi sekuat ACIK...acu nak jadi macam LYSA..menulis bukan kerana cinta semata-2..

Acu hopes ada lelaki sebaik ABAH ,..yang boleh terima apa ada nya diri acu..oke lah mungkin ni last entry acu citer pasal cinta ..?? omaiii!~ OMAIIII!~~ betul ke ape acu type neh..?? OKE BETUL !! tolong lah percaya....kalau jumpe entry cinta lagik...??

TOLONG baling acu dengan ICE CREAM..! hohoho nanty leh lah acu bukak mulut luas-2..sedapp woo makan eskem ni..sesuatu nikmat yg xterkata..please lah ! hohhhh!~...

pesanan ringkas dr mak acu : "BIAR MUKA XCANTIK...BIAR BODY XSOLID...ASL KAN ADA PELAJARAN " 

So kau paham kan mak acu nak sampai kan ape..?? kalau kita ada pelajaran..badan gemuk cam BADAK pon...orang akan pandang lah...sape xnak duet kan.?? acu nak jadi perempuan yg berkerjaya..Sekian..


tolong senyum jangan jadi macam budak belakang tu..senyum lah walaupon kamu tidak bahagia...senyum kan satu sedekah :)
___________________________________________________________________________________

doakan acu bahagia mengejar cita-2 acu #okebai!~





Thanks sudi baca habis..Jangan lupa tinggalkan komen dan jejak anda..Jika entry kali ni best.. Anda mesti Like okey ?

Comments
18 Comments
style='overflow:auto; width:ancho; height:200px;'>

18 ulasan:

Nyamuk Terbang berkata...

jom lah kapel dgn aku
haha

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

xrelaa aku couple nan ko haha...nyamuk lagik lah bhaya...haha

Aku Penghibur berkata...

cinta akan datang bila kita benar2 sedia dan ALLAH nk tgk sejauh mane kekuatan kita mencari cinta manusia berbanding cinta kepadanya

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

hurmmm ntah lah acik...acu xmampu lagi agak nya...

Asningtiyas Nasdja Putri berkata...

sabar ye acu :'(

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

ermm ye sayang..

Qaseh Qhaleef berkata...

acu sabar ekh . ALLAH uji kita dugaan yang berat macam ni tapi dekat orang laen dia tak uji seberat mcm ujian yg kita dpt . sebab dia nak uji kesabaran kita . acu kene kuat . cik Qaseh pun tak kuat . tapi bila ada perempaun laen kuat cik Qaseh pun akan jd kuat . so acu kene kuat taw . biarkan yg lepas tu jadikan pengajaran buat kita dan anak cucu cicit kita . =)

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

qaseh : hurmm acu kena kuat..nak xnak acu kena terima..sbb semua ni keputusan acu..huhuhu begitu skali...sampi ke anak cucu cicit kite..lawak lah awk neh huhuhu

kim heeruul berkata...

gua yg hidup single ini selalu jeles bila nampak couple ber'manja2 di depan gua..=(

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

hurm nak wat gane kim...: naseb lah kite yg single nie...couple ngan belog jek lah senang kan :)

ain dzaya berkata...

hallo dearest acu!
ain pes time datang sini..ta faham cerita sebenar tapi dari lahan yang ain baca ain faham perasaan acu..

acu sayang, izinkan cinta tu datang dan pergi dan jangan pernah salahkan cinta itu pergi jika itu memang yang terbaik untuknya. cinta itu hanya sekadar perkataan, yang manusia sendiri cuba ungkkapkannya menjadi suatu perasaan yang begitu syahdu tak terkata. jika cinta itu pergi izinkan dia pergi, kerana mungkin cinta itu bukan yang terbaik untuk kita, Allah sayangkan kita bukan ? sebab Allah sentiasa inginkn yang terbaik untuk hambaNya..tapi setelah cinta itu pergi jangan pernah berputus asa sayang untuk mencari cinta lagi bebekalkan pengalaman di dada gunakanlah pemberian Allah sebaik mungkin, agar suatu hari nanti acu tidak tersilap langkah lagi.
Acu, jangan risaw, setiap manusia sudah ditentukan jodohnya di luh mahfuz, cuma hanya tunggu masa yang sesuai je bila acu bakal bertemu dengan jodoh acu..lelaki yang baik untuk perempuan yang baik dan lelaki yang jahat sebaliknya.....

tapi mengapa ada jugak laki jahat kwin dgn prmpuan baik dan sebaliknya?

Itu kerana Allah ingin mengajar kita dan pasangan bagaimana untuk menghargai cinta dalam perhubungan, di samping saling bantu membantu dan mempelajari tentang keindahan nikmat cinta tersebut. Jangan pernah berputus asa dengan cinta pemberian Allah dan sesekali jangan pernah mengeluh sayang, kerana Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk kita. Hanya ALLAH yang tahu.

kalau suatu ari nanti acu jumpa cinta, pertama sekali kenali dia terlebih dahulu supaya acu tak ulangi silap yang sama, terima dia seadanya baik buruk pada dirinya, hargailah cinta dan kasih sayang dia walaupun sebesar zarah, jangan pernah merungut dengan cinta yang dia beri jika dia iklas dan yang terakhir jujur dan setiasa dalam perhubungan.

Cintailah seseorang itu kerana ALLAH bukan kerana nafsu jika kita inginkan ia berkekalan :)

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

betul tu.....tapi susah nak crik yg perfect kalau kita xbelajar menjadi yg terbaik,..acu terima ni sbgai dugaan..alhamdulilah..

insidious berkata...

sabar eh,,ada hikmah dsebaliknya..
blum smpai lg jdoh yg sebenar-benar jdoh :)

Prasetyo berkata...

Nice blog posting. I'm just blogwalking and very interesting to stop here and read your post. I like this.

But, dont forget to give us your comment into my blog ya.

Thanks for share.

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

insidios : tu lah nak tunggu jdoh nyg betul2 jodoh tu lah sesak huhu

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

prasetyo : tenks :)

^^eKaTiKaH^^ berkata...

senyum tak perlu kata apa-apa, senyum ^_^

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

senyum jek lahh yg mampu nye..:P

© Segala yang tercatat di atas adalah hak milik kekal ツ tEyhasAhajE ツ