introduce "SEJARAH HIDUP KU"

Entry kali ni mybe agak panjang ckit..sbb nye aku xtaw nak ctew sal ape...so pg ni pon kat office aku xd kije..aku amek keputusan nak ctew sal hidup aku...oke start dr skulah rendah lah k..hehe...

NAMA : Nurrul Fatihah Binti Hj Mohamad Hajari
UMUR : 19 years Old (2011)
BIRTHDAY : 14 January 1992
NAME MANJE @ Gedik2 haha : Teyha Sahaje a.k.a Nurul a.k.a Adik Ah.
DILAHIR KAn SEMPURNA : di Hospital Bandar Jengka Pahang.


oke tu serba sedkit biodata aku...tahun 1999 aku di masukkan ke SEkolah Kebangsaan JEngka 15,aku di tempat kan ke kelas 1 Mulia..xbyk yg aku egt pasal sekolah rendah..yg aku tahu..aku sgt suke subject sains yg di ajar oleh Cikgu Zamri...mse UPsr pada tahun 2004 aku agak kecewa lah jugak..cos aku dpt 2A 2B 1c mne x kecewa nye subject sains yg aku minat dpt B jek..urmm..hey xdew lah pic untuk sekolah rendh...

selepas tamat Upsr pada tahun 2004..aku memohon untuk masuk sekolah Agama di bandar jengka.. masa menghadari temuduga di sekolah tersebut aku layak untuk masuk ke sekolah itu..jadi pd tahun 2005 aku masuk ke sekolah MaahAD As sultan ahmad shah Ad dini..aku sekolah ctu smpi form 3 jek..sbb nye aku rase aku dh gve up..n xleh nak bwk subject Bahasa Arab...then if xlulus SMA pada tingkatan 4 kne buang jugak...so aku amek keputusan untuk pindah sekolah...




tahun  2008 aku masuk ke Sekolah Menengah Kebangsaan Jengka 12...mase ni owg ckp..bdk sekolah agama bru kuar kandang..msty ase xslese ag ngan keadaan sekeliling kan..aku hanya sempat sekolah di situ selama setahun...mybe xtahan ...then ad lah sbb aku sendiri..ku dh xleh duk lame kat sekolah tu..emosi aku ckup terganggu...then



aku wat keputusan untuk pindah sekolah lagi dan nak berulang dr rumah..aku sekolah di Sekolah Menengah Kebangsaan Jengka 16..so xd ape yg best..tahun ni 2009 ..aku amek SPM..result spm aku bse2 jek..ckup2 makn lah kate kan..aku dpt 4B 1D n 3 lagik phm2 sniri lah..ckup2 makan..yg penting aku lulus semua subject..



mase January 2010 aku dpt panggilan ke PLKN .duk lah aku dlm penjare selama 3 bulan hehe.. sumpah xterkate seronok nye aku duduk kat dlm kem tu..kalo di beri plihan mang aku nak g lagik PLKN asl kan dpt geng yg sme...muaahhhh !!~~ rndu kowg sume...huwaa...



  




dlm tahun yg sme..slepas aku PLKN aku dpt form6..tapi pangai aku nie bukan jenis suke sgt bace buku..aku lebih suke blajar secara santai...hehe aku plak dpt tawaran menduduki Sijil Pertanian..aku g lah temuduga kat mne ntah...tapi xdpt..hurmm hampe gile aku kot...sedih2....tapi xpew...maseh ad jalan kan..


xlma lepas tu dlm JULAI  tahun 2010 jgk aku dpt tawaran ke KOlej Komuniti. Bentong...n Kolej Komuniti Rompin..yg dkt bentong aku dpt bahagian IT.then yg rompin aku dpt Hotel & Katering..adeh ! =.=' sgt sukar tuk aku wt plihan time tu..sugguh aku pane...


  


ntah lah ...aku punye naluri kuat kate kan soh aku masuk ke KKben lagi pon nak ke KKrompin sgt jauh...aku wt keputusan na smbg stdy kat ctu...ermm so aku tgl kan impian aku nak jdik Chef..aku plak slow bab2 IT nie..alhamdulilah aku skrg tah lah jgk serba sedikt pas blaja kat ctu..

now aku tgh menduduki Sem 3...next year last sem ..sem ni aku kne menjalani prktikal..so aku prktikal di unit SOPT jpa cyberjaya...


xsbar rase nye aku nak habis stdy nie...aku nak smbg amek DIP lak..tp xtw lagi nak amek kat mne.:) tapi aku nak sgt g UPM...kowg rase impian aku ni dpt x stady at ctu..?? aku suke sgt bahagian pertanian..xtw lah knp..

oke tu serba sedikit pasal sekolah yg ak dh lalui..hehe rase cm pena lak menaip kan..oke lah next time lah aku bercerita pasal couple hehe..tu pon klo ad owg nak bace kan..kowg2..doa kan impian aku tercapai aw.k maseh yaww....SALAM..=,='
Thanks sudi baca habis..Jangan lupa tinggalkan komen dan jejak anda..Jika entry kali ni best.. Anda mesti Like okey ?

Comments
0 Comments
style='overflow:auto; width:ancho; height:200px;'>

Tiada ulasan:

© Segala yang tercatat di atas adalah hak milik kekal ツ tEyhasAhajE ツ