Seram l kisah suatu malam...

Views
Sory lah kalau cerita ni agak panjang...semoga jadikan pengajaran..kisah ni baru lagi berlaku...so Acu nak kongsikan pada korang..

Kejadian ni berlaku malam semalam..apa yang berlaku dalam sekelip mata...Petang tu acu dan housemate ..jalan2 pergi pasar malam..masa tu lingkungan dalam pukul 630...kami ni dah tak de kerja lain..so masa tu nak dekat maghrib dah..kiteorang ambil kptusan untuk pusing area pasar tu...so nak di jadikan cerita budak budak rumah acu ni termasuk lah dgn acu ni jenis perak atau pn orang panggil ape jenis macam tak pernah nampak benda benda pelik ni..so agak selak lah... begini lah ayat kawan acu tu lebih kurang..

member 1 : kau tengok kereta tu..cantik ..
member 2 : ape kau merepek ni..? tu kereta cina nak bawak pergi mati nanti la..

Hah begitulah kot perbualan diorang..sebab masa tu acu tengah tunggu kawan acu lagi satu tengah beli pempes wanita kat kedai apex mane tah...so yang member 1 dgn 2 tadi ni pon dok tergelak gelak datang dekat acu so ceritakan lah apa yang diorang bualkan tadi... So acu sekali bantai gelak..mana tak nye..acu xperasan pon kat situ ada jual alat2 untuk kematian kaum cina.

Acu : weh cantik jugak rumah cina tu weh..kalau yang miskin tu mesti tak mampu nak beli banglo besar gitu. ( rumah yang diperbuat daripada kertas).Mesti dia dah kumpul duit dari hidup..nanti nak mati guna lah rumah tu.
Member 1 : Haha tahu xpe.aku nak kereta tu..nak bawak balik..nanti ko hantar dekat kubur aku taw ..

Masing masing selak gelakkan benda cina mati tu..So nak di jadikan cerita lepas member acu beli kat kedai apex tu..kiteorang pon teruskan lah perjalanan ke tempat cina jual barang2 tu... Acu nampak kasut cantik - cantik.. tapi semua buat dari kertas lah... Usha satu - satu tu...nampak alat mekap..alat mandi.. rokok ..yang paling xboleh nak tahan gelak nye IPad pon ade ..adoi..haha... semua selak gelak..dalam tak sedar pukul 7 malam kiteorang semua sampai rumah...

Sampai je rumah...dalam 7 orang duduk depan tV sambil makan... apa yang dah beli tadi masa kat pasar...So masing - masing menikmati apa yang ada..xpandang kiri kanan dah..tetiba kawan  Acu jerit dari dalam tandas ..panggila nama kawan Acu yang lagi sorang ni..

Member 4 : Iera ...iera....  (dalam keadaan sesak menangis ketakutan)
Member 5 : Kenapa .ye kejap - kejap aku datang..

Yang aku pelik nye masa bila dia pergi mandi aku xsedar..sebab masing2 tengah khusyuk depan tV... Acu ingat  kawan Acu tu jatuh tandas ke kan...Tetiba je rase meremang bulu roma ni..So acu tenang kan yang lain..dan masukkan kawan Acu yang menangis tadi ke dalam bilik..So Acu pon tanya lah apa yang berlaku... Kawan acu just sempat cerita kan..masa dia tengah mandi ..dia terasa ada benda jatuh atas belakang dia..dekat leher dia..dia rasa berat sangat..

So Acu pon apa lagi..okey siape yang boleh solat pergi ambil air wudu' bacakan yasin..dan yang xboleh solat..bacakan ayat kursi sama - sama..Masa tu dalam pukul 745 malam.. (maghrib) .Kawan - kawan yang lain bantu urutkan kaki dan tangan dia supaya tidak kejang..rasa dah lain sangat masa tu..Masa Acu baca ayat kursi sambil urut tangan kawan acu yang kena tadi ni...Dia meronta - ronta tarik..makin Acu baca,,makin dia tarik....nak tutup telinga dia ... dan dia pegang leher dia..mungkin benda tu bergantung pada leher dia...

Makin kuat Acu baca,,makin kuat dia sentak tangan dia..Acu geram Acu baca kat tepi telinga dia...Acu urut- urut dekat leher dia,..muka dia tahan sakit...

Kawan Acu yang tengah urut kepala dia dah menangis...Acu cakap semua mintak bertenang..jangan menangis..mintak tolong sangat2...Acu panggil nama kawan Acu yang tengah kena tu..Dia tak jawab... mata dia melilau... macam nampak sesuatu..pernah jaga orang histeria tak? mungkin korang akan dapat bayangkan mata dia macam mana kan..??

So nak di pendekkan cerita Acu dah tak athu nak buat apa...Call lectrure ramai yang xberangkat... Ada angkat pon sibuk..Kawan Acu call budak lelaki kelas kiteorang..Dan Acu cuba dapat kan mak Acu..Acu citer ape yang berlaku..Mak bagi satu potongan ayat Al quran.. Dan Acu mintak pada 3 orang kawan Acu yang boleh solat..tolong buat solat hajat..dan baca kan ayat2 yang mak Acu kasi.. hembus pada Air..

Dan ayat yang satu lagi bacakan pada umbun -2 kepala kawan acu ..hembus dari umbun2 hingga ke kaki...Selesai kawan acu solat..Dia pon buat lah apa yang mak Acu suruh tu... Masa kawan acu duduk sebelah kawan yang kena tu.Dia tolak kawan Acu..Acu cakap tak pa...ko baca je sebelah telinga dia tu..kalau boleh kuat - kuat.. masa kawan Acu baca tu dia cakap pedih - pedih..Dan adakala nya cakap panas..

Sampai lah tiga kali... Kawan Acu bagi minum air yang diorang bacakan ayat - ayat tadi..dia xnak minum pulak tu...last-2 ambil keputusan Sapukan pada muka dia..meronta lagi...

Tak lama lepas tu dalam pukul 9 lebih ayah kawan Acu datang bagitahu ada ustad yang boleh ubatkan..ustad tu wakil Qariah dari negeri pahang..mungkin korang kenal..So call lah ustad tu.dalam pukul 10 dia datang.... Nak cerita apa yang berlaku lepas tu..

Apa yang Kiteorang dengar...benda tu islam dan xtahu asal usul dia...ustad tu pon xpasti datang dari mana,....Maka bermula lah kami semua ni teringat yang baru sahaje bergalak dekat tempat cina menjual barang kematian..dan dah dua kali malam jumaat kami keluar ke bentong just untuk ambil angin...Masa balik tu Acu dengan kawan yang kena tu..Terlanggar something..xtahu lah wallahualam..Hanya Allah yang tahu apa yang terjadi dalam rumah ni..

Mungkin antara perkara yang kami telah lakukan tu ..menyebabkan makhluk Allah dari golongan jin ni marah...Sangat susah nak keluar masa ustad tu suruh keluar..Acu ada rekod rakaman suara ustad tu tengah bacakan ayat AL quran. So dalam pukul 12 lebih baru lah selesai...

Dalam pukul 1 lebih mak ayah kawan Acu sampai..untuk ambil kawan Acu... Ingat kan dah habis dah...lepas je kawan acu tu balik. Bunyi binatang pelesit tu nyaing sangat..ingat kan masing masing malam tu nak tidur luar ramai2 sebab masing masing tengah takut ..dengar je bunyi tu..terus masuk bilik tidu..

Pengajaran dari cerita ni..kita kena lah hormat agama lain..salah kami semua jugak suka mempersendakan agama orang lain..dan yang paling penting jangan lah keluar malam..ye memang kite niat just nak keluar lepak2 ambil angin hilangkan stress...kite kena ingat ..makhluk Allah ni bermastautin je kat mana2..nak jalan kat KARAK ni..dah banyak berlaku kemalangan..So lepas apa yang berlaku dekat rumah sewa Acu kali ni...Membuatkan kami semua SERIK !! ..

SERIUS MEREMANG BULU ROMA MASA TULIS KISAH NI...










Thanks sudi baca habis..Jangan lupa tinggalkan komen dan jejak anda..Jika entry kali ni best.. Anda mesti Like okey ?

Comments
2 Comments
style='overflow:auto; width:ancho; height:200px;'>

2 ulasan:

Asningtiyas Nasdja Putri berkata...

Di sekolah putri,ada budak berlakon kena histeria.. -,-
sudah setahun cikgu tak tau.sekarang 50% je sebab hari tu budak tu dah kena betul2

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

la benda macam tu pon boleh buat main2 kan putri....heshh ade jgk bdk2 perangai macam tu.ape lah yang diorang nak kan?

© Segala yang tercatat di atas adalah hak milik kekal ツ tEyhasAhajE ツ