CERPEN :Monolog , Kenapa baru sekarang....?

Views

Awak , kenapa menangis dkt sini ..?? Awak tak malu ke orang tengok awak menangis??
Sudah lah awak..dah lewat petang ni..semua prang sudah balik..dah nk senja , balik lah...Saya cuma nak tenang...tinggal lah saya dekat sini..Masa dulu awak tak menangis macam ni pun... Awak cakap buat apa nak menangis?? buat  malu je menangis ni.. bila saya pulak yang menangis.. 

Awak kata saya LEMBIK ..Kadang - kadang saya menangis rindukan awak.. awk cuma perli - perli  kate sy ni lembik ,Awak menyampah kata saya ni mengada - ngada..macam budak - budak.. tapi hari ini kenapa awak menangis dekat sini??Saya dah tak boleh nak pujuk awak macam selalu..nak peluk awak. Awak..?? awak balik laa.. tinggal kan saya...tinggalkan saya macam mana awak selalu biarkan saya seorang diri saat saya perlukan awak dulu - dulu..Saya dah tak perlukan awak sekarang ni..balik lah awak..saya nak tenang dekat sini..



Dulu masa kita mula - mula berkenalan bersama..Awak selalu cakap awak sayang saya...Awak nak saya ada dengan awak untuk susah dan senang,,Macam - macam awak janji,awak tak nak hubungan ini berakhir di tengah jalan..Awak kata nak hidup dengan saya...? Awak masa tu..awak buat saya rasa kuat..Awak buat hidup yang bersisa ini bermakna..Saya bahagia dengan awak..

Nyawa saya ni seakan - akan bergantung pada awak ..walaupun saya tahu ajal dan maut ketentuan Allah..Saya sayang awak...kalau boleh saya nak cepat - cepat hidup dengan awak...saya nak jaga awak...dan xnak jauh walau selangkah pun dengan awak..saya nak lihat awak di depan saya setia kali saya buka mata..setiap kali mata saya tertutup...


Tapi banyakkan yang dah berubah ..banyak sangat ..Awak dah tak macam dulu janji - janji awak semua sudah hilang
Awak makin sibuk..Kadang -kadang awak macam menjauhkan diri dari saya...Bila saya ajak awak berbincang..Awak mengelak...seolah - olah saya bercakap seorang diri..Bila saya tanya awak ..acuh tak acuh..Saya sayang awak ..tak nak kehilangan awak

Awak cakap awak pun sayang kan saya..Tapi awak tipu..Awak datang dan pergi ikut hati awak..saya awak layan macam tak ada perasaan...Awak tiada saat saya betul - betul perlukan awak..


Sampai satu waktu ..awak tak tahu yang saya sedang sakit..saya sudah cuba call awak banyak kali..tapi awak tak pernah angkat.. massage saya tak pernah berbalas..berat sangat ke awak nak balas massage saya?..Apalah yang awak tengah buat kan..?? Awak nak jauh dari saya ke ?..Apa salah saya pada awak yer??

Hari demi hari saya semakin lemah... Sebab semangat saya sudah hilang .AWK!...YE AWK SEMANGAT SY!
tapi semangat tu sendiri telah pergi tinggalkan saya..jantung saya lemah..semakin lemah..terus lemah...dan terhenti..


Sudah syg , apa guna awak meratap di pintu wad yang sudah berminggu saya huni...Pintu wad yang awak tak pernah jejak ni..Apa guna awk kucup tangan saya yang lebam bercucuk ubat ini..?? Tangan ni sudah tak mampu untuk membelai awak lagi..Tak guna awak dakap badan yang sudah kaku ini..Sebab denyutan jantungnya sudah terhenti..


Tak gune syg awak menangis meratap macam mana sekalipun..Saya sudah tiada nak bantu kesat air mata awak tu..Tak guna sayang awak bagitahu saya sekarang yang awak sayangkan saya,,,Cintakan saya..Sebab bibir saya tak mampu nak balas kembali...bibir saya dah tak mampu nak ucap

I LOVE U SYG
I MISS U..
I NEED U..
I ALWAYS WANT U..

Sudah tak berdaya..tak mampu untuk semua itu sayang...tak mampu...Cukup sayang ..seribu penyesalan tiada guna..Dulu awak selalu ingatkan saya ..hargailah seseorang sebelum kehilangannya...Tapi awak?? awk hArgai saya selepas kehilangan saya kan??  KENAPA BARU SEKARANG AWAK DATANG JUMPA SAYA?? 

Itu pun sudah cukup buat saya gembira di sini..pulanglah sayang...hari sudah senja...biar saya tenang di alam baru...Awak pun, semoga awak bahagia dengan kehidupan baru awak di sana...Kehidupan tanpa SMS rindu kasih sayang dari saya..kehidupan tanpe kasih syg saya...kehidupan tanpa post saya dekat wall facebook awak.,,tak ada lagi kawan - kawan perempuan awak cemburu..

Maaf kan saya awak...saya sayang kan awak...sayang awak sampai akhir hayat saya kan..?? Saya sudah bukti kan awak...??

Thanks sudi baca habis..Jangan lupa tinggalkan komen dan jejak anda..Jika entry kali ni best.. Anda mesti Like okey ?

Comments
12 Comments
style='overflow:auto; width:ancho; height:200px;'>

12 ulasan:

Rien Rose berkata...

kdg2 bile kite xde bru org nk cri.. :(

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

itu lah yang dinama kan EGO

Himmymaru berkata...

Hurm, sedih je.

aydah ahmad berkata...

hmm :'/
tak suke bila kene tinggal . tapi kita kene terima jugak kan . kekdang ego makan diri kita sendiri ><

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

HIM : cinta kekadang kejam

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

aydah : SIapa pon xsuka kena tinggal..betol tu..kita semua kene terima dgn hati terbuka..ecece macam slalo lak kene tinggal hehe

Hakeem Yusof berkata...

tak tau kenapa. last word aku terbaca word 'facebook' terus hilang mood . haha

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

hakeem : hahaha kenapa dn word facebook tu ?? kah3

nia marlissa berkata...

tacing baca story nih



acu flash header tuh nia tmpah ,nia x pndai nak buat header lah dear :(

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

nia : tacim la sgt beliau neh hehe..

C i k P i p i T e m b a m berkata...

tacing okayy. hehe... lap2 lap airmata. huhu... time dah takde baru nk carik ha.. memey la

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

nak wat gane..name pon manusia kan huhu

© Segala yang tercatat di atas adalah hak milik kekal ツ tEyhasAhajE ツ