cerpen : MONOLOG jangan lupa namaku!

Views

Amni !
Pagi tadi Abg xtahu kenapa abg ingat pada Amni..Honestly Abg memang xdapat melupakan Amni..setiap kali Abg teringatkan Amni..Abg dpt rasa mata Abg berkaca..

Mungkin Amni xdapat rasakan,sebab Amni dah punyai insan lain,pilihan hati Amni.dan Amni sendiri cakap ,keluarga Amni sukakan dia.Abg xtahu mengapa Abg memikir kan tentang kematian..Kalau Amni dah xde ..ade ke orang akan sampai kan pada Abg..?? kalau Abg dah xde nanti,,,ade ke org akan sampaikan berita ni pada Amni..?

10 tahun bukan satu masa singkat kan sayang..?? Andai satu masa nanti Abg sakit,ada ke orang akan sampaikan pada Amni..??Abg xtahu kenapa hari ini sekali lagi air mata Abg menitis,mengingati kenangan lalu..Abg xmengharap apa apa pun dari Amni..Kerana dari dulu Abg mahukan kebahagiaan ini Amni...

Abg xpernah salahkan takdir atas perpisahan ini..sebab kita xmungkin dapat bersama..cuma andaikata sesuatu musibah berlaku pada Amni ..even Amni kelihatan cacat keji di mata orang lain..Andaikata muka Amni berubah menjadi buruk sekali pun,dan saat itu,tiada lagi insan yang mampu menjaga Amni..Amni ingat lah satu nama yang selalu ada sewaktu Amni susah dan senang suatu ketika dahulu "MOHD ERSHAD HAMDI".

Penghujung 2011 semakin hampir ,maka kita akan tinggalkan kenangan kita...seawal perkenalan kita pada tahun 2001 sehingga 12 may 2011,biarpun tahun berganti tahun,perasaan kasih sayang ini tidak pernah pudar.

Tujuan Abg coret kan bingkisan ini,Andaikata Abg tdk sempat bagitahu Amni tentang ini,Abg harap ada yg sampaikan pada Amni,..



Amni !
kali terakhir Abg merasa bahagia adalah pada ulang tahun kelahiran Amni,sewaktu itu kita keluar,pakai baju sama.Abg layan Amni sebaik-baiknya.Abg cuma nak Amni happy pada hari lahir Amni..Abg belikan Amni handphone baru..Abg belikan baju couple untuk kita,,Abg belanja Amni makan .Abg belikan ape yang sahaja yang Amni mahukan..ternyata Amni sangat gembira kan..??

Tahun sebelum nya Abg xdapat balik ke kampung untuk sambut hari kelahiran Amni,tapi Abg xpernah lupa kan..?? Abg pos kan ..kirim kan hadiah untuk Amni.Abg bukan nak mengungkit,cuma Abg suka tgk Amni bahagia.Abg takkan mintak balasan untuk semua ini.

Amni !
Maaf kan Abg andaikata selama perhubungan dulu, Abg marah-marah Amni,halang Amni buat itu ini..halang Amni keluar sana sini,,Abg cuma nak yang terbaik buat Amni.Tapi xpelah macam Abg bagitahu Amni tadi..Andaikata satu masa nanti
tiada lagi orang peduli tenatang Amni..Amni ingat lah satu nama,dan Amni carilah Abg

Abg akan menjaga Amni,walau waktu itu,macam mana sekali pun keadaan Amni..Abg dah janji kan nak jaga Amni..?? Even Abg dah lepaskan Amni dgn ikhlas,tak bermakna Abg lupa janji Abg.

Sekarang Amni ada Dia kan..? Abg harap Dia xsakiti Amni..Abg harap Amni juga xsakiti Dia mcm mana Amni telah sakiti Abg dulu.hurmmm Amni..?? andaikata  saat Amni perlukan Abg ..Abg tiada masa tu..Amni jangan lupakan Abg ye..??

Amni cakap Amni suka tgk mata Abg..Abg pula suke tgk bibir Amni saat tersenyum... Abg mohon Amni jangan sedih kalau Abg dah tiada nanti ..Amni jangan nangis,nanti Abg sakit..Amni ..sekali lagi Abg mintak maaf atas coretan ini,Abg bukan pohon simpati Amni..



Abg cuma nak Amni tahu, Abg xpernah lupa kan Amni.Sekarang dah bulan 12..dah lama masa berlalu,sepanjang waktu tu jugak Abg xpernah gantikan siapa siapa di hati Abg..Sebab ruang tu hanya untuk Amni..


Ye hanya untuk Amni seorang..sebab tu sampai sekarang Abg xmencari pengganti..sbb Abang xnak sakiti hati siapa siapa..Abg tahu sakit nya..perit nya macam mana di tipu..Hurmm Amni terlalu byk yg bermain di fikiran Abg..Abg xmampu coret kan segalanya di sini..Abg nak Amni pejam kan mata seketika.. 

Ingat lah satu wajah yg sering buat Amni ketawa suatu ketika dahulu.,,Abg rindu kan kenangan kita..tapi xmungkin kita dapat bersama..Abg ximpikan untuk mendapat kan Amni kembali..Abg xnak Dia terluka..Cuma jika Suatu masa nanti ..Amni dah bersedia untuk bersedudukan dgn Abg..Abg ada untuk menjaga Amni...Walau pun kita bukan lagi sepasang kekasih..Abg cuma nak jaga Amni..

Januari semakin hampir..ntah lah mungkin Amni dah lupa kan kenangan kita semua..Mungkin Amni dah lupa kan hari lahir Abg kan..?? Abg pun xtahu lah bagaimana nak ucap hari lahir Amni,..Apekah Abg patut kirim kan hadiah semua pada Amni..??? hurmm mungkin setiap kali hari lahir Amni ..Abg akan belikan sesuatu,dan Abg simpankan untuk Amni..

Kenapa Abg xbagi sendiri hadiah2 tu semua pada Amni..?? sebab Abg xpunyai kekuatan untuk lihat Amni di samping orang lain..Abg xpunya kekuatan untuk berjumpa dgn Amni..Hujung bulan ni Abg akan pulang ke kampung untuk kemas semua barang yang Amni bagi dahulu..Abang akan simpan elok - elok di dalam kotak.. 

Abg xkuat nak tengok semua itu.. Abg takut barang-2 itu akan rosak..Jadi abg  buat keputusan untuk simpan semua barang-2 tu dalam kotak..seperti mana Abg simpan cinta Amni dalam hati Abg..


Amni ! 
Abg masih ingat senyuman manis Amni..
Abg masih ingat suara manja Amni..
Abg masih ingat Amni ketawa bersama Abg..
Abg masih ingat saat mata itu memandang Abg sayu..
Abg masih ingat saat mata itu menangis suatu ketika dahulu kerana takut kehilangan Abg..
Abg masih ingat tangan memegang erat jemari Abg..
Abg masih ingat tangan itu saat abg menyarung cincin pertunangan kita..
Abg masih ingat tangan itu saat memeluk tubuh Abg..
Abg masih ingat tangan itu menyuap sesuatu ke mulut Abg ..
Abg masih ingat Amni...Abg masih ingat saat tangan itu mengesat air mata abg suatu ketika dahulu..

Tapi hari ini Abang menangis sendirian.. Abg takut xsempat jumpa Amni ...Abg takut Abg xsempat sampai kan semua ini pada Amni..Abg takut nanti Abg tiada siapa yg mahu jaga Amni jika Dia tinggal kan Amni..

Hurmm ..Amni segala nya masih kuat di ingatan Abg..Setiap tempat yg Abg jejaki pasti mengingat kan kenangan cinta kita yg telah terkubur. Amni ingat lah perjalanan hidup masih panjang..dan belum berakhir..Abg harap Amni bahagia dgn keputusan Amni dan keluarga Amni..

Sementara abg disini Akan terus mencari Cinta Ilahi yg lebih hakiki.. Maafkan Abg Amni sekiranya saat Amni membaca coretan ini..Abg tiada lagi di sisi Amni.. Abg pergi mencari hakiki buat diri Abg...cuma Satu pesan Abg ... 

JANGAN LUPA NAMA KU !


"AMni.. sudah lah tu ..jangan menangis di sini..xbaik meratap macam ni ..seksa arwah..oke lah Abg tunggu Amni di dalam kereta ye"

Tersedar dari lamunan ..surat yg di baca di genggam erat.. 

"Abg maaf kan Amni.. Amni tidak akan melupakan satu nama itu... Abg antara yg terbaik buat Amni..doa Abg termakbul..Amni bersyukur..Dia sangat baik buat Amni..Abg pergilah dgn tenang dan damai..Amni minta maaf untuk segalanya..TERIMA KASIH ABG..KERANA TELAH MEMAHAT KAN NAMA AMNI KEKAL ABADI DI HATI ABG..semoga roh Abg di tempat kan di kalangan orang beriman ..Amni Sayang Abg "



Amni melangkah pergi... Ershad satu nama yang xmungkin akan kembali lagi.. Sementara Hafni sedang menunggu di dalam kereta.. Hafni seorang lelaki yang baik.. beliau faham kisah hidup Amni.. biar pun cinta Amni dan  Ershad kekal ke syurga Hafni juga sudah berjanji dengan Arwah Ershad untuk menjaga Amni..

Sebenarnya semasa hayat Ershad telah berjumpa dgn Hafni untuk memulangkan segala barang pemberian Amni dan sepucuk surat..semasa dalam perjalanan pulang dari pertemuan Ershad dan Hafni.. kemalangan telah berlaku..kecederaan serius di kepala telah meragut nyawa Ershad..Hafni menyambung wasiat Ershad..

"Abg kita boleh balik sekarang..?? "
tersentak Hafni dari lamunan...sepanjang perjalan  pulang ke rumah ..mereka hanya diam membisu..mungkin masih dalam terkejut kaget dgn berita kematian Ershad..

*************************************************************************************************************

"DEkat dalam almari tu ada barang pemberian arwah.. dia suruh Abg pulang kan segala nya pada Amni "
"Abg izin kan Amni melihat nya..."
"Abg faham Amni.. Amni pergi lah tengok..Abg izin kan "

Sekali lagi Amni menangis melihat pemberian Ershad.. dalam keadaan sendu ..Hafni menghampiri Amni..seusai memluk tubuh isteri nya..lalu berbisik di telinga Amni

"SAYANG..ABG JANJI BAHAGIA KAN AMNI..kita sama-sama redha kan pemergian Ershad ..Abg janji tunaikan permintaan Ershad pada Abg...rela kan dia pergi dgn tenang Amni"

Hafni mengucup dahi isteri nya lembut ..penuh kasih sayang....





p/s : sedikit sebanyak kisah ni ku ambil dari kisah benar... dan ade jugak yg aku reka sendiri.hehe..btw dah habis baca jgn lupa tinggal kan komen yang membina.. untuk mantapkan lagi penulisan aku dalam bidang cerpen pada masa akan datang..

4:42 pm 8/12/2011




Thanks sudi baca habis..Jangan lupa tinggalkan komen dan jejak anda..Jika entry kali ni best.. Anda mesti Like okey ?

Comments
20 Comments
style='overflow:auto; width:ancho; height:200px;'>

20 ulasan:

CekbOlat-bOlat berkata...

sdeyhnye Y^Y
cerpen oh cerpen..

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

huhu tenks Amy..

far zana azman berkata...

Sedihnya :') but, still best ! *thumbs up ;)

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

farzana : oke i will tenks ..:)

tyka dins berkata...

wow ! great :) boleh lawan ombak rindu ni kalau jadi filem ! hikhik :) good job :)

http://tykadins.blogspot.com/2011/12/ben-ashaari-tanya-kenapa-blog-saya-lain.html

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

tyka : dan2 jek awak huhu.. tenks sudi komen :)

Yazlie Fizrie berkata...

wah sedey citenye..bole wat drama ni.hee :)

Nabila Medan berkata...

huhu.sedih la :'(

hyz berkata...

bila nak difilemkan cerpen ni? hek3... boleh layan ni kalo jd filem..

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

yazlie : agak2 ler nak wt drama hoho

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

nabila : ye lah tu... huhu

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

hyz : nak terbit kan pon xmpu..ini kan nak wt filem.memang xlah kan huhu

wan nurul hezrina berkata...

sedihnya=(real life mmg ada ek cerita mcm yang ditulis nie?mintak jauhlah jadi cm amni tuh..biarlah stay sorang jer husband sampai ujung nyawa..tak sanggup nak hadap kematian org tersayang..yelah mcm suami n anak2.ibu bapa n adik beradik..kalau bleh biar tak tinggalkan kita..sedey=(

teruskan bercerpen kay=)satang follow kat sini

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

huhu tenks akk.. ade gak yg pernah lalui ni kak.. kadang2 life ni kejam..kekadang epy ..pape pon tersu kan menghadapi ,.tenks komen kak..

Selendang Merah berkata...

sedih..tiba2 hati nie tesentuh...cerpen nie best sgt2.

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

selendang merah.. tenks sudi bace. jgn biarkan aty tu tersentuh ..kalau belum bersdia menerima sesiapa dalam hdup kamo hehe

A T I K A H L A T I F F berkata...

nice one! cube buat cerpen thriller pulak. muahahaha

spread love,
AL

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

HAH ? cerpen thriller..?? cmne tu..?? xpaham haha

Asningtiyas Nasdja Putri berkata...

Acu!! kenapa buat air mata putri jatuh ke pipi... hehe gurau je.
putri suka cerpen ni.. :'( nk lagi..ada..hehe ^^

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

nak lagik 2 posen lah putri huhu..lame xnampak pergi mane yeahh..??

© Segala yang tercatat di atas adalah hak milik kekal ツ tEyhasAhajE ツ