kisah seorang teman : aku dan Lymphoma ...

Oke sbenar nye aku nak tulis sal seorang shbt ni dr smlm lagi...tapi line lak smlm slow..then mate aku pon dh nak rabak pas bce blog beliau...aku xknal pon dye sape..tapi aku kan suke usha2 blog mbe2,,,xpnah knal pon sblum ni...n aku pon pelik lah..knp lah ngan pos dye ni semua nye gambar kat spital...

aku pon amek keputusan nak bce dr mule kisah hidup beliau..oke serba sedikit yg aku tahu sal dye pas bce blog dye..name dye sarah saidin,dye stay kat ampang selangor then dye seorang penghidap penyakit HODGEKIN'S LYMPHOMA! aku pon xphm skt ape..

mule2 dye just sakit batuk2 then dye checking sane sini...xray sane..xray cni...asek g spital jek aku bce..last2 satu ary dye pye dade nak kne tebuk..aku pon xphm sgt bahase spital ni...but kalo kowg nak bace sal kisah dye...leh klik di sini..SARAH SAIDIN AKU DAN LYMPHOMA.. sgt sedih...tapi dye xpnah lak nak ctew kan kesedihan dye..dan kesengsaraan beliau..

kalo aku jadik dye ..mang aku xkuat dah...mang aku tabik ah dye...sbb dye ni kuat semangat...dah lah cntek lak tu..msty owg nye pon baik aty and penyabar kan..??hurmm...last post dr dye...dye ad ctew kan dye dpt tuka baju baru..wane pink gtu ..tu pon pd tarikh 11 MARCH 2010..omg ! lame sgt dh kan..

kowg rase dye dh chat ke eh..?? aku nak tw sgt..ke kowg2 yg bce ni mgkin knal ngan dye..?? aku nak kenal sgt ngan dye ni...xtw lah knp aku suke bce kisah dye..mgkin sbb dye seorang yg kuat kot...

ape akan jadi kalo aku dpt sakit cm dye eh..?? CANCER...?? aku mang seorang yg xkuat..msty aku down manjang kan...putus cinta pon dh mcm owg gile..apetah ag skt mcm..YA ALLAH aku bersyukur aku di lahir kan sihat ..

kowg2 pnah terfikir x..?? knp ad insan yg serba kekurangan mcm shbt kite ni...??ape yg aku fikir kan..Allah nak suruh kita berfikir...bersyukur lah dgn nikmat yg dye berikan...sekurang2 nya kita di berikan kesihatan lagi kan..??? even aty kite ni asik sakit..tapi tubuh badan kita maseh sihat...dan shbt kite sorang ni..sgt cntek owg nye..but di berikan dugaan yg maha hebat ni...

alah bagi kowg mgkin semua ni dh bese dga kan..lagi byk owg susah kan..?yup...memang betol..rmai owg lbh susah dr sarah ni...tapi kisah sarah ni salah stu kisah yg sgt wt aku tersentuh aty...sedih bce kisah dye..

anyway spe yg kenal dye nie..tolong smpai kan salam aku pada sahabat kite nie..aku nak bace lagi kisah dye...aku hopes dye di brikan kekuatan dan semoga dye cepat sembuh dan boleh berkenalan ngan aku...:)

oke seblum aku akhiri pos aku ary nie,,,aku nak sgt taw lagi tentang perkembangan kesihatan dye..ishhh kalo lah aku dpt selami aty2 pesakit kat hospital tu kan best...leh aku tulis mcm2 kat blog aku neh..jom layan pic sarah ni..cntek sgt owg nye....:)









Thanks sudi baca habis..Jangan lupa tinggalkan komen dan jejak anda..Jika entry kali ni best.. Anda mesti Like okey ?

Comments
12 Comments
style='overflow:auto; width:ancho; height:200px;'>

12 ulasan:

Aduka berkata...

kasihan. nak try usha gak la.

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

heheh g usha nuh..mne tw awk berkenan ngn dye hehe...:)

Awangku Johan berkata...

siannya... moga beliau tabah..
ok dah follow blog awak

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

awang : tenks...ksian kan..sedih bce kisah dye..

Aduka berkata...

saya jumpa link blog baru beliau. ni link

http://akudanlymphoma.blogspot.com/

Aduka berkata...

ni plak FB beliau

http://www.facebook.com/profile.php?id=716530555&sk=info

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

wahhh aduke tenks.....huhu..mne kamu crik semua tu..??

Nyamuk Terbang berkata...

dh bca blog dia
kuat nya dia

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

ermmm tw xpe...kalo kite xkuat dh kan,,,huhu xtw lah sy

Sarah Saidin berkata...

Salam.. saya nk google blog sndiri sbb da lama x update tetibe terbaca pulak pasal diri sndiri kt blog org lain! Btw timer kasih sebab sudi baca blog saya.. and for ur info saya semakin sihat alhamdulillah! :)

teyhasahaje a.k.a NURUL berkata...

Alhamdulillah sarah..akhir nya dpat jugak kita berkenalan kan..lama sangat dah pos ni... pape pun syukur sangat :)

Unknown berkata...

assalamualaikum, just wanna update kalau u terlepas. sarah sudah meninggalkan kita semua pada hari ahad lepas. al-fatihah.

© Segala yang tercatat di atas adalah hak milik kekal ツ tEyhasAhajE ツ