Rupanya Gerimis Mengundang....



Malam hampir larut...
Malam juga sudah mula gerimis..
 
Inilah saat nya untuk kita kembali..
Kita sudah cukup jauh mengembara .

Menjelajah ke rumah - rumah kosong itu..
Aku tahu perasaan kita cukup teruja ...

Untuk mengisi kekosongan rumah..
Dan untuk bertemu serta berkenalan dengan pemiliknya..

Aku juga tahu betapa seronoknya ...
Untuk bersama dan bergurau dengan pemilik itu.
.
Tapi aku hanya mahu kembali pulang..
Sudah puas aku melihat destinasi indah..

Mengembara bersama insan seperti kamu..
Aku mohon maaf kerana tidak dapat berada di sisimu...

Tetapi aku berjanji..
Setiap detik aku disini..

Setiap itu juga aku menanti ...Maafkan aku...
Aku terpaksa pergi kerna terlalu menyayangi kamu...





Permulaan hidup dan akhirnya kematian..
Hidup tidak pernah pasti..

Tapi kematian adalah saat kepastian..
Yang telah di rancang oleh Tuhan..

Hidup juga adalah satu ulangan sejarah yang telah terjadi terlebih dahulu..
terjadi sekarang dan pada masa akan datang...

Apa yang aku alami adalah apa yang telah kamu alami..
Buat detik yang berlalu..itu pasti..

Petikan kata diambil dari filem "Gerimis Mengundang" Ape yang aku tengok apa yang aku pelajari dari filem ini cukup banyak . Dan hanya yang mengerti faham erti kata di atas ini..Hidup ini hanyalah sejarah ualangan yang telah lama berlaku suatu ketika dahulu.. Cuma antara sedar dan tak sedar kita mengalaminya....Renungkan seketikaa...

Thanks sudi baca habis..Jangan lupa tinggalkan komen dan jejak anda..Jika entry kali ni best.. Anda mesti Like okey ?

Comments
0 Comments
style='overflow:auto; width:ancho; height:200px;'>

Tiada ulasan:

© Segala yang tercatat di atas adalah hak milik kekal ツ tEyhasAhajE ツ